English

با حضور رییس کل دادگستری استان اصفهان؛

شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف فعالان اقتصادی در اصفهان افتتاح شد

شعبه 60 شورای حل اختلاف مشکلات فعالان اقتصادی در اتاق بازرگانی اصفهان با حضور رییس کل دادگستری استان اصفهان راه اندازی شد.

شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف فعالان اقتصادی در اصفهان افتتاح شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، رییس کل دادگستری استان اصفهان در آئین افتتاح شعبه ۶۰ شورای حل اختلاف اقتصادی شهرستان اصفهان بیان کرد: در این شورای حل اختلاف اقتصادی سعی خواهد شد، مشکلات فعالان اقتصادی به‌صورت کدخدامنشانه و در چارچوب قانون، با محوریت دادگستری رفع و بین طرفین مصالحه شود.

محمدرضا حبیبی با اشاره باینکه ایجاد شورای حل اختلاف یکی از دستاوردهای سفر رئیس قوه قضائیه به اصفهان بود، گفت: رفع مشکلات واحد‌های تولیدی قبل از تشکیل پرونده  قضایی از جمله اهداف تشکیل این شورا است.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اهداف تشکیل شورای حل اختلاف اقتصادی کاهش پرونده‌های قضایی در دادگاه‌ها بود زیرا اختلاف فعالان اقتصادی نارضایتی و هرج و مرج اجتماعی را نیز به همراه دارد.

این مقام مسئول در ارتباط با  نقش شورای حل اختلاف در کمک به تولید گفت: اگر اختلافات دو فعال اقتصادی به دادگاه کشیده شود مشکلات زیادی به وجود می‌آورد و می‌تواند باعث منع تولید نیز شود.

رییس کل دادگستری استان اصفهان تاکید کرد: پرونده فعالان اقتصادی باید به شورای حل اختلاف ارجاع داده شود تا از حضور آنها در دادگاه‌ها جلوگیری شود.

حبیبی گفت: افتتاح  شعبه ۶۰ حل اختلاف می‌تواند کمک شایانی در عرصه تولید داشته باشد و فعال اقتصادی می‌تواند به‌جای طی کردن پله‌های دادگستری بین هم صنفی‌های خود مشکلاتشان را حل کنند.

رییس کل دادگستری اصفهان خطاب به فعالان اقتصادی گفت: منتظر ارجاع پرونده ها به محاکم نباشند و اگر اختلافی وجود دارد قبل از ورود به دادگستری در این شورا حل شود.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان نیز در آئین افتتاح شعبه شماره ۶۰ شورای حل اختلاف اقتصادی گفت: برای حل بخشی از مشکلات تنها قانون کافی و پاسخگو نیست و باید در این رابطه از نظرات برخی از افراد متخصص نیز استفاده شود تا مشکل حل شود.

مسعود گلشیرازی با اشاره باینکه بعضی مواقع قانون صرف پاسخگو نیست، بیان کرد: باید نظرات افراد متخصص نیز در کنار قانون بررسی گردد همانطور که در بحث اقتصاد نیز باید در بعضی اختلافات نظرات افراد ریش سفید این حوزه بررسی شود که شورای حل اختلاف نیز همین راه را پیش می‌گیرد.

وی اضافه کرد: اعضای شورای حل اختلاف اقتصادی شعبه ۶۰ از خوشنام‌ترین افراد بازار هستند که می‌توانند در روند صلح و سازش تسریع دهنده باشد.

رئیس اتاق بازرگانی اصفهان گفت: امروز شوراهای حل اختلاف اقتصادی و شوارهای سازش در استان فعال هستند و امیدواریم افتتاح این شعبه نیز حرکتی جهت کمک به فعالان اقتصادی اصفهان باشد.

رئیس شورای حل اختلاف استان اصفهان نیز در ادامه گفت: ۲۷۹ شعبه شورای حل اختلاف در استان اصفهان فعال است که از این تعداد ۳۴ شعبه صلحی است.

سید محمد موسوی تصریح کرد: در مجموع ۲۳۷ هزار و ۴۸۸ پرونده به شوراهای حل اختلاف رسیده است که ۴۸ هزار و ۷۶۷ پرونده معادل ۳۱ درصد به سازش رسیده است و میانگین آن معادل آمار کشور است.

به گزارش موج؛ شعبه 60 شورای حل اختلاف برای حل و فصل مشکلات فعالان اقتصادی امروز در اتاق بازرگانی اصفهان راه اندازی شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه