English

علی خاکسار

آمار اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان همدان ۲ هزار نفر بود

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با اشاره به آمار اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان همدان که ۲ هزار نفر برآورد شد، از 1500 نفر بازدید کننده طی دو روز تعطیلات خبرداد.

آمار اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان همدان ۲ هزار نفر بود

به گزارش خبرگزاری موج همدان، علی خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان با اشاره به فعالیت‌های گردشگری در همدان گفت: اردیبهشت ماه و پس از بهبود نسبی شرایط، ستاد ملی کرونا ترددهای بین استانی را مجاز اعلام کرد و فعالیت‌های گردشگری به صورت محدود آغاز شد و با ابلاغ دستور العمل ها و پروتکل‌های بهداشتی و اجرای طرح‌های سفر هوشمند و فاصله گذاری اجتماعی بخشی از نگرانی‌ها رفع و سفرهای بین استانی آغاز شد.

خاکسار افزود: موزه‌ها و اماکن تاریخی استان همدان طی دو روز تعطیلات اخیر ۱۵۰۰ بازدید کننده داشت.

وی در رابطه با آمار گردشگران ورودی به استان همدان در ایام تعطیلات عید فطر گفت: با شیوع بیماری کرونا و به دنبال آن تعطیلی مراکز اقامتی و اماکن و جاذبه‌های گردشگری کشور، فعالیت‌های گردشگری در همدان نیز متوقف شد.

وی ادامه داد: استان همدان به عنوان یکی از مقاصد جذاب داخلی در نیمه اول سال مورد توجه مسافران و گردشگران داخلی بوده و در تعطیلات عید فطر با موج سفرها مواجه شد.

خاکسار ادامه داد: از آنجا که هنوز نگرانی هموطنان از شیوع دوباره کرونا و به خطر افتادن سلامتی مردم برطرف نشده و هشدارهای ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت مبنی بر ماندن در خانه است، در ایام تطیلات آخر هفته قبل و تعطیلات عید فطر استقبال چندانی از سفر نشد و می‌توان گفت ۵۰ درصد ظرفیت گردشگری استان به کار گرفته شد.

علی خاکسار گفت: موزه‌ها و اماکن تاریخی استان همدان که از سوم خردادماه بازگشایی شده بودند طی دو روز تعطیلات ۱۵۰۰ بازدید کننده داشتند و آمار اقامت در اقامتگاه‌های رسمی استان همدان ۲ هزار نفر بود.

وی گفت: مانور بازگشایی تأسیسات گردشگری در تعطیلات عید فطر با رعایت حداکثری دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های رسته‌های مرتبط با سفر، این نوید را می‌دهد که در تعطیلات نیمه خرداد با بهبود شرایط، شاهد حضور بیشتر هموطنان در استان و بهره مندی از خدمات و میزبانی تأسیسات گردشگری و شهروندان همدانی و هم استانی‌ها باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی