English

شهرام رسولی:

خانواده‌ها به تک‌فرزندی روی آورده‌اند/ ۶۸ درصد از جمعیت اردبیل در مناطق شهری زندگی می کنند

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: اکثر خانواده‌ها به تک‌فرزندی روی آورده‌اند که شورای راهبردی جمعیت استان در قالب چهار کمیته و کارگروه سعی می‌کند به افزایش زادوولد، درمان ناباروری، ترویج ازدواج آسان و کنترل و پیشگیری از طلاق کمک کرده و افزایش جمعیت استان را رقم بزند.

خانواده‌ها به تک‌فرزندی روی آورده‌اند/ ۶۸ درصد از جمعیت اردبیل در مناطق شهری زندگی می کنند

به گزارش خبرگزاری موج اردبیل، شهرام رسولی مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: اکثر خانواده‌ها به تک‌فرزندی روی آورده‌اند که شورای راهبردی جمعیت استان در قالب چهار کمیته و کارگروه سعی می‌کند به افزایش زادوولد، درمان ناباروری، ترویج ازدواج آسان و کنترل و پیشگیری از طلاق کمک کرده و افزایش جمعیت استان را رقم بزند.

وی افزود: به دلیل کاهش زادوولد در استان جمعیت جوان روبه میانسالی گذشته و بیش از ۴۴ درصد جمعیت استان اردبیل در سنین میانسالی هستند که در بین ۱۱ شهرستان استان، بیشترین جمعیت مربوط به شهرهای اردبیل، پارس‌آباد و مشگین‌شهر و جوان‌ترین جمعیت نیز مربوط به شهرستان پارس‌آباد است.

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل بیان کرد: بیشتر جمعیت استان اردبیل میانسال هستند و براساس آخرین آمار رسمی، جمعیت استان اردبیل بیش از یک میلیون و ۳۱۲ هزار نفر است که ۶۸ درصد این جمعیت در مناطق شهری و ۳۲ درصد نیز در مناطق روستایی زندگی می‌کنند.

وی تشریح کرد: ۵۱ درصد جمعیت استان مرد و ۴۹ درصد نیز زن است که جمعیت زیر ۱۵ سال استان ۲۳ درصد، بین ۱۵ تا ۲۵ سال حدود ۲۸ درصد، ۳۰ تا ۶۰ سال ۴۴.۲ درصد و جمعیت سالمندی استان نیز که بالای ۶۵ سال است ۶.۴ درصد است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه