English

طی دوسال اخیر محقق شد؛

افزایش ۳۸ هزار متر مربع از زیر بنای کتابخانه های عمومی هرمزگان

استاندار هرمزگان، از افزایش بیش از ۳۸ هزار متر مربع از زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان طی دو سال اخیر خبر داد.

افزایش 38 هزار متر مربع از زیر بنای کتابخانه های عمومی هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، فریدون همتی استاندار هرمزگان، در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان با بیان اینکه در حال حاضر ۸۱ واحد کتابخانه عمومی در استان وجود دارد، عنوان کرد: از سال ۹۶ تا ۹۸ اقدامات خوبی برای افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی در هرمزگان صورت گرفته و میزان زیربنای کتابخانه‌های عمومی در استان از ۳۱ هزار متر مربع به بیش از ۳۸ هزار متر مربع ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: بیش از ۶۰ هزار نفر در هرمزگان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و بیش از ۷۵۶ هزار جلد کتاب و همچنین بیش از پنج هزار صندلی در کتابخانه‌های عمومی استان هرمزگان جهت مطالعه وجود دارد.

استاندار هرمزگان با اشاره به لزوم پیگیری تکمیل کتابخانه‌های نیمه تمام در استان، افزود: مجتمع کتابخانه‌ای شهرستان ابوموسی در سال جاری تکمیل می‌شود و پیگیری تکمیل تعدادی دیگر از طرح‌های نیمه‌تمام در حوزه کتابخانه‌های عمومی نیز صورت می‌گیرد.

همتی تصریح کرد: در مسابقه کتابخوانی رضوی بیش از ۱۴ هزار نفر در استان هرمزگان مشارکت داشتند که نشان دهنده علاقه مندی بسیار خوب نسبت به مطالعه در این استان است.

وی با اشاره به انتخاب روستاهای دوستدار کتاب در کشور، اظهار داشت: از مجموع ۱۴۱۹ روستای معرفی شده در کشور، در مرحله نهایی انتخاب روستاهای دوستدار کتاب، روستای ایسین در شهرستان بندرعباس نیز به عنوان یکی از ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب در کشور انتخاب شد که این امر یک موفقیت فرهنگی برای استان هرمزگان محسوب می‌شود.

استاندار هرمزگان تاکید کرد: با توجه به ظرفیت و علاقه‌مندی خوبی که وجود دارد باید بیشتر ترویج و نهادینه سازی فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در هرمزگان را مورد توجه قرار دهیم و در این راستا توسعه کتابخانه‌های عمومی در راستای افزایش میزان مطالعه در دستور کار قرار دارد.

  استاندار هرمزگان با اشاره به پروژه کتابخانه عمومی مرکزی بندرعباس، خاطر نشان کرد: با توجه به طولانی شدن روند تکمیل این کتابخانه، تصمیم گرفتیم این پروژه در اختیار پارک علم و فناوری استان قرار گیرد تا از محل منابع موجود در این حوزه، این پروژه تکمیل و هم به عنوان کتابخانه عمومی و هم به عنوان کارخانه نوآوری مورد استفاده قرار گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی