English

روابط عمومی ها باید بپذیرند که رسانه نیستند

مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه رسانه، گفت: مشکلی که طی سال های اخیر پیش آمده این است که روابط عمومی، رسانه بودن را جزء وظایف خود دانسته که باعث پشت سر گذاشته شدن رسانه شده است.

روابط عمومی ها باید بپذیرند که رسانه نیستند

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، رضا هاشمی‌زاده مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه رسانه، گفت: یکی از بزرگ ترین چالش ها در دنیای امروز تولید محتوا است که محتوای کاربرساخت به رقیب روابط عمومی و رسانه ها تبدیل شده است.

وی در ادامه افزود: در واقع شهروندان منتظر تولید محتوا از سوی روابط عمومی و رسانه ها نیستند و امروزه بحث جدی در زمینه تولید محتوا شهروندی درگرفته است.

هاشمی زاده، عنوان کرد: مشکل عمده ای که طی سال های اخیر پیش آمده، این است که روابط عمومی ها رسانه بودن را جزء وظایف خود دانسته اند که این موضوع به دلیل وجود فضای مجازی، انواع نرم افزارها و اپلیکیشن هایی است که اتصال مستقیمی بین روابط عمومی و مخاطبان ایجاد کرده و این موضوع باعث شده است که روابط عمومی‌ها رسانه ها را پشت سر بگذارند.

وی افزود: رسانه بودن روابط عمومی به این معناست که آن ها سعی می کنند خبر را تولید کرده و در انتشار آن نیز سهم داشته باشند که در این مواقع رسانه ها با تولیداتی سوخت شده مواجه می‌شوند.

مدرس دانشگاه و کارشناس حوزه رسانه، تاکید کرد: در این شرایط روابط عمومی باید دقت، قدرت، هنر، خلاقیت و همگنی را با رسانه ها داشته باشد و مخاطبان و مشتریان را پشتیبانی کند.

وی در پایان افزود: هنر روابط عمومی این است که بتواند مسائل پیچیده و تخصصی را به زبان ساده برای مخاطب بیان کند، به عنوان مثال در خصوص موضوع صنعت فولاد، من به عنوان یک شهروند عادی باید اثر فولاد هرمزگان را در زندگی خود بدانم و موضوع برایم قابل فهم باشد، به هر حال اطلاعات در همه جای دنیا وجود دارد اما نحوه پردازش و تبدیل آن به محتوایی قابل مصرف مهم است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه