English

علیرضا نوروزی :

آزادسازی سهام عدالت به دو روش انجام‌ می شود/ کمک به اهداف ۸ گانه سیاست کلی اصل ۴۴ در روش غیر مستقیم

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: بعد از صدور فرمان آزادسازی سهام عدالت توسط مقام معظم رهبری دو انتخاب پیش روی سهامداران در قرار گرفت که این دو انتخاب به روش مستقیم و غیر مستقیم تقسیم بندی شده‌اند.

آزادسازی سهام عدالت به دو روش انجام‌ می شود/ کمک به اهداف ۸ گانه سیاست کلی اصل ۴۴ در روش غیر مستقیم

علیرضا نوروزی  مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل در گفت گو با خبرگزاری موج اردبیل اظهار کرد: بعد از صدور فرمان آزادسازی سهام عدالت توسط مقام معظم رهبری دو انتخاب پیش روی سهامداران قرار گرفت اولین روش، روش مستقیم است که در این روش مردم مالکیت تعدادی سهام از شرکتهای بورسی را در اختیار می‌گیرند که یا با حفظ آن از سود سالیانه و یا با عرضه آن در بورس و کسب عایدی ناشی از فروش  بهره می‌برند.

وی افزود: دومین روش آزادسازی سهام عدالت روش غیر مستقیم است که در این روش مردم با واگذاری سهام عدالت به شرکت های سرمایه گذاری استانی، مالکیت تعدادی از سهام شرکت مذکور  را به دست می آورند و علاوه بر کسب سود سالیانه از عملکرد شرکت، می‌توانند از مزایای مختلف این روش نسبت به روش مستقیم بهره‌مند شوند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل بیان کرد: بهره مندی از افزایش قیمت سهام شرکت پس از عرضه اولیه در بورس ، بهره‌مندی از اختصاص سهم بیشتر در عرضه اولیه‌ها، بهره‌مندی از اختصاص پروژه‌های بزرگ استانی و ملی برای شرکت و انتفاع مضاعف مالی، بهره‌مندی از اولویت بکارگیری و اشتغال سهامداران در پروژه هایی که به شرکت واگذار می‌شود، پاسخگویی به سهامدار در استان محل سکونت و کمک به اهداف هشتگانه سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی از جمله مزایای این روش نسبت به روش مستقیم است.

نوروزی گفت: دارایی های شرکت‌ها شامل سبدی از سهام چندین شرکت بورسی و غیر بورسی است و نکته قابل توجه این که کلیه سهامداران به صورت پیش فرض در روش غیر مستقیم قرار دارند . بنابراین به هیچ اقدامی از سمت آنها نیاز نیست و مراجعه به سایت صرفاً برای افرادی لازم است که می‌خواهند از روش مستقیم سهام خود را آزاد کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه