English

در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز:

بررسی مشکلات پسا کرونا

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز گفت:پیش از ظهر سه شنبه در نخستین جلسه کارگروه اشتغال استان البرز اظهار کرد: در سال گذشته به دلیل شرایطی که در زمان اغتشاشات بوجود آمد، قسمت هایی مانند جایگاه های عرضه سوخت، واحدهای صنفی و بانک ها آسیب زیادی دیدند اما این شرایط مدیریت شد و با ترمیم این بخش های آسیب دیده از جمله جایگاه های عرضه سوخت مجدد فعال شدند.

بررسی مشکلات پسا کرونا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پرویز زرگر افزود: برای مجتمع تجاری گلشهر نیز که در همان روزها در سال قبل دچار آتش سوزی شد با مواردی مانند گلریزان و کمک های مالی این مجتمع دوباره بازسازی شد و هم اکنون بخشی از واحدهای صنفی آن فعال شده اند.

وی  در ادامه با اشاره به شرایط حادث شده به دنبال شیوع کرونا گفت: در بحث تعطیلی مدت دار اصناف در اولین ماه سال جاری نیز همه پای کار بوده و همکاری کردند و درست است که فعالان این‌بخش آسیب های زیادی به دلیلی تعطیلی متحمل شدند اما در مدیریت شرایط بیماری کرونا در استان موثر بود.

وی عنوان کرد: با شیوع کرونا و به دلیل بالارفتن حجم نیاز به موادضدعفونی کننده بالغ بر ۴۳ واحد عرضه این مواد برای تامین نیاز استان دایر شد.

زرگر افزود: در بخش گردشگری با شیوع کرونا و اعمال تعطیلی ها، خیلی از واحدهای  فعال در حوزه گردشگری آسیب جدی دیدند که باید به وضعیت آنها رسیدگی شود.

وی بیان کرد: در حوزه اصناف به ویژه در بخش واحدهای خدماتی آسیب ها و زیان ها حادث شده به دلیل تعطیلی واحدهای صنفی برای کنترل بیماری کرونا به نسبت خیلی کمتر از واحدهای فعال در گردشگری بوده است.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز با بیان اینکه شرایط انبارها از زمانی که با کرونا درگیر شده ایم بطور مرتب رصد می شود، گفت: مشکلات ایجاد شده برای واحدهای تولیدی در این خصوص نیز بررسی خواهد شد.

زرگر با تاکید بر اینکه در دوران پساکرونا باید به سمت رشد جهش تولید، فعال سازی اقتصادی و رشد آن در استان البرز حرکت کنیم، عنوان کرد: به عنوان نمونه رشد ۷۲درصدی حاصل شده در بخش صادرات استان در سال گذشته و اشتغال ۴۳ هزارنفری ایجاد شده را با اعمال مدیریت ها در بخش های مختلف امسال افزایش خواهیم داد.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته رقم تسهیلات بانکی ارائه شده توسط بانک های استان بیش از یکهزار و ۹۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: در سال جاری با اقدامات آموزش محور باید در بحث توسعه اشتغال بیشتر کار کنیم و در توسعه اشتغال بخش هایی مانند گردشگری بیشتر کار کنیم تا بتوانیم به رشد ۲۰۰ تا ۳۰۰درصدی در بحش اشتغال دست یابیم.

مدیرکل هماهنگی امور اقتصادی استانداری البرز بیان کرد:  امسال از سوی وزارت کشور ۳۰ محور اقتصادی تعیین شده و بر آن‌اساس تکالیف مربوطه به ادارات مختلف اعلام می شود.

وی در پایان عنوان کرد که در سال جاری در زمینه کمک به واحدهای صنعتی می توانیم به واحدهای تولیدی و صنعتی که با ۸۰درصد ظرفیت کار می کنند نیز در رسیدن به سطح بهره برداری ۱۰۰درصدی از توان تولیدی حمایت کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه