English

برداشت هرگونه گیاهان دارویی در مهریز ممنوع است

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: طبق مقررات برداشت هرگونه گیاهان دارویی در سطح مراتع منطقه در بخش مرکزی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

برداشت هرگونه گیاهان دارویی در مهریز ممنوع است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید علی باقری رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهریز گفت: نظر به اهمیت حفظ پوشش گیاهی و نقش آن در حفظ منابع پایه اعم از آب و خاک، برداشت محصولات فرعی شامل ریواس، آویشن، آنغوزه، اشترک، زیره، گون کتیرایی و بادام کوهی در این شهرستان ممنوع است و لازم است مردم متخلفان را معرفی کنند.

وی در جمع خبرنگاران افزود: طبق مقررات برداشت هرگونه گیاهان دارویی در سطح مراتع منطقه در بخش مرکزی تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

وی ادامه داد: با متخلفان برابر مقررات برخورد و برای هرگونه اقدام قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد که همکاری مردم و مسافران در معرفی متخلفان ضروری است.

این مسئول با قدردانی از همکاری مردم اظهار کرد: این اطلاع رسانی به عنوان ابلاغ کتبی محسوب و هیچگونه ادعایی از سوی اشخاص متخلف پذیرفته نخواهد شد.

باقری خاطر نشان کرد: مردم در صورت مشاهده هرگونه برداشت از این محصولات مراتب را به شماره  ۱۵۰۴ اطلاع دهند تا بتوان با اقدام به موقع انجام داد.

عرصه‌های منابع طبیعی مهریز ۶۰۰ هزار هکتار وسعت دارد.

تاکنون ۲۰ گونه گیاه دارویی شاخص در این شهرستان شناسایی‌ شد که مورد استفاده شهروندان منطقه و سایر نقاط قرار می‌گیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه