English

بهروز گلپاگون در گفت و گوی اختصاصی با موج مطرح کرد؛

حذف ارزش افزوده حمل بار در انتظار تایید شورای نگهبان

رئیس هئیت مدیره انجمن شرکت حمل و نقل کالای بندرعباس ضمن تشریح چگونگی عملکرد اپلیکیشن بار، گفت: با تلاش های صورت گرفته در هرمزگان حذف ارزش افزوده حمل بار در مجلس تصویب شده و منتظر تایید شورای نگهبان است.

حذف ارزش افزوده حمل بار در انتظار تایید شورای نگهبان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، بهروز گلپاگون رئیس هئیت مدیره انجمن شرکت حمل و نقل کالای بندرعباس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار موج ضمن بیان این که 9 درصد از مبلغ کمیسیون رانندگان به عنوان ارزش افزوده محاسبه و به حساب دولت واریز می شود، افزود: ارزش افزوده برای کل مجموعه حمل و نقل در نظر گرفته می شود و تنها برای کامیون های ملکی شرکت های حمل و نقل نیست.

بهروز گلپاگون گفت: حتی کامیون‌های شخصی که تحت مالکیت شرکت های حمل و نقلی نیستند نیز از شمول این ارزش افزوده مستثنی نخواهند بود.

وی اظهار داشت: سال گذشته از طریق کانون انجمن های صنفی حمل و نقل کشور توانستیم قراردادی را با گروهی از کارشناسان منعقد کنیم تا موضوع حذف مالیات برارزش افزوده را در این رسته کارشناسی کنند و به عنوان لایحه ای تقدیم صحن مجلس شود.

رئیس هئیت مدیره انجمن شرکت حمل و نقل کالای بندرعباس عنوان کرد: پس از این موضوع معافیت مالیات بر حمل و نقل در صحن علنی مجلس اعلام شد و با بررسی کمیسیون عمران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید.

وی افزود: بعد از تایید نهایی مجلس این لایحه به شورای نگهبان ابلاغ شد و اکنون در انتظار تایید نهایی شورای نگهبان در خصوص حذف ارزش افزوده از حمل و نقل بار در کامیون های شخصی، ناوگان عمومی و کامیون های ملکی شرکت های حمل و نقل هستیم.

بهروز گلپاگون به تشریح اپلیکیشن بار که اقدامی ابداعی از سوی حمل و نقل هرمزگان نبود نیز اشاره کرد و اذعان داشت: به زودی فعالیت خود در راستای حفظ سلامت کارکنان و رانندگان را از طریق اپلیکیشن در شهرک حمل و نقل بندرعباس آغاز خواهیم کرد و دیگر نیازی به حضور فیزیکی رانندگان در شهرک و پایانه جهت اعلام بار نخواهد بود.

وی ضمن بیان این که این اپلیکیشن برای رانندگان هیچ هزینه ای را در بر نخواهد داشت و رانندگان با نصب این اپلیکیشن می توانند به صورت آنلاین از خدمات و اعلام بارها اطلاع یابند، افزود: اپلیکشن «بار» دارای گزینه‌هایی است که رانندگان به راحتی قادرند با چک کردن تلفن همراه خود وضعیت بار را در این نرم افزار مشاهده کنند. 

گلپاگون تشریح کرد: این سامانه سفارش های حمل بار مشتریان را از سراسر کشور گرفته و ماموریت حمل را به رانندگان خودروهای سنگین اعلام می‌کند.

رئیس هئیت مدیره انجمن شرکت حمل و نقل کالای بندرعباس ضمن بیان اینکه امیدواریم با مرور زمان تمامی رانندگان از این اپلیکیشن استفاده کنند، اظهار داشت: بر اساس ارزیابی صورت گرفته حدود 80 درصد رانندگان دارای گوشی اندروید مجهز به این نرم افزار هستند و تنها 20 درصد از آنان از این امکانات بی بهره اند.

وی با اعلام اینکه سالن اعلام بار حداکثر ظرف 2 ماه آینده جمع خواهد شد، تصریح کرد: همچنین رانندگان می‌توانند در این سامانه ثبت نام و آمادگی خود را جهت حمل بار اعلام کنند تا باربری ها با دیدن اعلام آمادگی راننده جهت بارگیری با آنها تماس بگیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه