English

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز:

بازدید مستمر کارشناسان حفظ نباتات از مزارع، باغات و گلخانه ها جهت کنترل آفات و بیماری ها

مرتضی امید بخش در راستای بازدید از مزارع به مراقبت و پیش آگاهی بخش دولتی و خصوصی های استان مشتمل بر کلینیک های گیاه پزشکی تحت نظارت مدیریت حفظ نباتات بازدید های و پایش های منظم از مزارع اشاره کرد.

بازدید مستمر کارشناسان حفظ نباتات از مزارع، باغات و گلخانه ها جهت کنترل آفات و بیماری ها

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، مرتضی امید بخش پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه توسط شبکه های مراقبت و پیش آگاهی بخش دولتی مستقر در ستاد سازمان و مدیریت های شهرستان و همچنین بخش خصوصی مستقر در شهرستان های استان مشتمل بر کلینیک های گیاه پزشکی تحت نظارت مدیریت حفظ نباتات بازدید های و پایش های منظم از مزارع، باغات و گلخانه ها در سطح استان انجام شده است، اظهار کرد:همچنین رصد آفات، بیماری ها و علف های هرز به صورت مستمر صورت گرفته و اطلاع رسانی مناسب در جهت کنترل به موقع آنها انجام شده است.

وی در ادامه گفت: با عنایت به بارندگی های اخیر و شرایط مساعد آب و هوایی به ویژه دما و رطوبت احتمال شیوع عواملی که موجب خسارت های گیاهی می شوند در سال زراعی جاری وجود دارد؛ در نتیجه انجام بازدید های متعدد توسط کارشناسان مدیریت حفظ نباتات و ارائه توصیه های کارشناسی لازم جهت جلوگیری از شیوع و گسترش این عوامل خسارت زا به مدیریت شهرستان ها و کشاورزان استان ازروش های مختلف ارائه شده است .

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان البرز  در خصوص اهم اقدامات انجام شده گفت: در مزارع گندم استان کل سطح سمپاشی انجام شده علیه علف های هرز گندم در سطح بالغ بر 7هزار و 881 هکتار بوده است که بخشی از آن حدود 6هزار و 656 هکتار مبارزه علیه علف های هرز نازک برگ و در سطح 7هزار و 6 هکتار علیه علف های هرز پهن برگ صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در مزارع جو، کل سطح سمپاشی شده علیه علف های هرز جو در سطح 4هزار و 560 هکتار بوده که در سطح یکهزار و 880 هکتار مبارزه علیه علف های هرز نازک برگ و در سطح 2هزار و 855 هکتار مبارزه علیه علف های هرز پهن برگ انجام شده است.

به گفته امید بخش، جهت کنترل سن مادری در مزارع گندم در سطح یکهزار و 450 هکتار و در مزارع جو در سطح 550 هکتار سمپاشی صورت گرفته است و این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی در بخش دیگری گفت: با توجه به ظهور نشانه های بیماری خسارت زای زنگ زرد در مزارع گندم استان البرز پایش ها انجام شده، ارائه  توصیه های لازم صورت گرفته و در سطح 22 هکتار کانون کوبی از طریق مبارزه شمیایی انجام شده است.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه