English

استاندار البرز به مناسبت روز شوراها گفت:

به این باور رسیده ایم که اگر امور بدست مردم سپرده شود، راه پیشرفت، عمران و آبادانی با سرعت بیشتری طی می شود.

استاندار البرز با اشاره به اینکه اتحاد و انسجام و کار تیمی در البرز، موجبات توفیق و پیشرفت را فراهم کرده است، گفت: باور راسخ دارم که نباید در کار شوراها دخالت کنم بلکه باید تسهیل گر مسیر آنها باشم.

به این باور رسیده ایم که اگر امور بدست مردم سپرده شود، راه پیشرفت، عمران و آبادانی با سرعت بیشتری طی می شود.

به گزارش خبرگزاری موج، عزیزالله شهبازی در دیدار اعضای شوراهای اسلامی استان البرز بمناسبت روز شوراها برگزار شد، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان، با آرزوی سالی پر خیر و برکت برای ایران اسلامی، افزود: اکنون در دوره پنجم شوراهای شهر و روستا ، به این باور رسیده ایم که اگر امور بدست مردم سپرده شود، راه پیشرفت، عمران و آبادانی با سرعت بیشتری طی می شود.

شهبازی با بیان اینکه البته مشکلاتی وجود دارد ولی به اصل و ماهیت ایجاد این نهاد مردمی ارتباطی ندارد، گفت: شوراها ظرفیت مهمی هستند از این رو علاقمند هستم که در فواصل زمانی کوتاه تری این دیدارها صورت گیرد ولی فرصت ها محدود و مسئولیت ها و ماموریت ها بسیار هستند.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای مسئولیتم در استان البرز، راهبردها و اولویت هایی در مسیر رشد و توسعه استان برای خود تعریف کردم، افزود: گاهی مدیریت ها به گونه ای است که تغییر و تحول در برنامه ندارند، ولی به شخصه و به صورت ذاتی باور دارم که پذیرفتن مسئولیت در نظام جمهوری اسلامی که شهدای بسیاری در راه آن جان خود را تقدیم کرده اند، لطف و عنایت الهی است تا اسباب رضایت و رفاه مردم را فراهم کنیم، بنابراین باید تمام تلاش خود را برای پیشرفت این مرز و بوم و ایجاد تحول به کار بندیم.

استاندار البرز به شهرستان های استان و قدمت و اهمیت آن برای کشور اشاره کرد و گفت: چند سالی است که البرز به صورت رسمی به استان تبدیل شده ولی در عمل بسیاری از مقامات ملی همچنان با لفظ استان کرج از آن یاد می کردند، بنابراین تلاش گسترده ای داشتیم تا تمامی ابعاد و ظرفیت ها و نیازهای استان ۳ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری البرز را در سطح ملی معرفی کرده و به تبع آن توجهات لازم را نیز جذب کنیم.

وی با اشاره به اینکه تمامی شهرستان های استان البرز معبر و شاهراه چندین استان کشور هستند، اضافه کرد: شرایط کار و خدمت در البرز فراهم است و کسی نیز مانعی بر سر راه این امر ایجاد نمی کند، چراکه نماینده مقام معظم رهبری در البرز، مدیران و مسئولان ۳ قوه برای هر اقدامی جهت توسعه استان همراه و یاور بودند.

شهبازی عنوان کرد: اکنون فرصت های محدود موجود را به صورت شبانه روزی برای انجام ماموریت های اساسی در استان صرف می کنیم و با این حجم برنامه ها، گاهی نیز از به برخی امور مانند دید و بازدید ها جا می مانیم.

وی گفت: بسیاری از پروژه های معطل مانده استان که از سال ها قبل آغاز شده و مورد مطالبه مردم بود، در ماه های اخیر به سرانجام رسید، که حاصل بسیج، حرکت و اقدامی تیمی متشکل از مسئولان استانی و ملی بود و نمونه ای از آنها منطقه یک آزادراه تهران شمال ، ادامه آزادراه شهید همت در البرز ، قطار برقی کرج هشتگرد و... است.

استاندار البرز با اشاره به اینکه به این باور رسیدم که مقامات ملی، یار و یاور مسئولانی که به واقع کار و تلاش می کنند، هستند، افزود: متعاقب به ثمر رسیدن پروژه‌های استان، برای تسریع در تکمیل پروژه کمربند شمالی کرج با رییس محترم سازمان برنامه و بودجه کشور دیدار داشتیم که با اختصاص اعتبار ۵۰۰ میلیارد تومانی برای این امر موافقت شد چراکه به صورت مستمر نتایج مساعدت ها و تخصیص های ملی را در البرز مشاهده کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: راه هشتگرد طالقان نیز در ایستگاه پایانی قرار دارد و اگر موضوع کرونا و برودت هوا نبود تاکنون به بهره برداری رسیده بود، ولی اکنون نیز درصدد تسریع در این امر هستیم.

شهبازی گفت: رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد بسیار حائز اهمیت بود چراکه از سال ۹۴ این محدودیت برای شهرک صنعتی اشتهارد اعمال شد و واحد‌های تولیدی و صنعتی بزرگی ناچار به پرداخت مالیات های بیشتری بودند ولی اکنون با تحقق این امر و قرار گرفتن این شهرستان در زمره مناطق محروم کشور باعث شد که مالیات ها به صفر برسد.

وی با بیان اینکه دولت خیلی توجه دارد به البرز و دغدغه های موجود، افزود: رشد اشتغال و رونق تولید در استان از اهمیت بالایی برخوردار است چراکه ما چه بخواهیم و چه نخواهیم، استانی مهاجرپذیر هستیم و چاره ای نداریم جز اینکه بسترهای لازم را فراهم کنیم، از این رو رفع محدودیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد بسیار تأثیرگذار بود.

استاندار ادامه داد: برای تحقق لغو ممنوعیت شعاع ۱۲۰ کیلومتری برای اشتهارد، تمامی اعضای دولت از جمله دکتر جهانگیری معاون محترم رییس جمهور، دکتر واعظی رییس دفتر محترم رییس جمهور و... همراهی و پیگیری کردند و همچنین این موضوع را در سفر رییس جمهور محترم به البرز برای افتتاح پروژه قطار برقی کرج هشتگرد، درخواست کردم.

وی با اشاره به اینکه کارهای بسیاری انجام شده ولی بدنبال تبلیغات نیستم چراکه تمامی این امور را وظیفه خود می دانم، گفت: در جلسه ای با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و رییس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) طی درخواستی، مجوز ساخت بیمارستان در طالقان را توسط ستاد اجرایی فرمان امام (ره ) گرفتم.

شهبازی با بیان اینکه اهل هر کجای کشور که باشیم به سرنوشت جای جای این مرز و بوم تعصب داریم، افزود: البرز در سطح ملی خدمات ارائه می دهد بنابراین باید همچنان همراه و همدل باشیم تا تحقق اهداف و برنامه ها تسریع شود.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه