English

طاهره چنگیز در گفتگو با موج خبر داد:

افزایش نسبی ابتلا به ویروس کرونا درخمینی شهر

رییس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان از افزایش نسبی ابتلا به ویروس کرونا درخمینی شهر و اوج بیماری در ده روزآینده در این شهرستان خبر داد.

افزایش نسبی ابتلا به ویروس کرونا درخمینی شهر

طاهره چنگیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، طی بازدیدی که از بیمارستان های خیر ساز ساعی و حضرت رسول (ص) خمینی شهر گفت: خمینی شهر با افزایش نسبی مبتلایان به ویروس کرونا مواجه است.

وی با پیش بینی تخت های بیمارستانی خمینی شهر و افزایش بیمارستان های نه دی و بیمارستان خیر ساز ساعی که در سه مرحله به بهره برداری می رسد، اظهار کرد:  بازسازی قسمت هایی  از بیمارستان اشرفی که به چرخه درمان اضافه می شود و با توجه به زیر ساخت های خوب بیمارستان های خمینی شهر دیگر نیازی به مراجعه مردم شهرستان خمینی شهر به بیمارستان های اصفهان نیست.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به این موضوع که ویروس کرونا تمام شهرهای کشور را درگیر کرده و بیماری کرونا شهرستان خمینی شهر را نیز فرا گرفته است، بیان کرد: طبق مراقبت های ویژه ای که توسط شهروندان در دو هفته اول سال برقرار شد از روند بیماری پیشگیری به عمل آمد.

طاهره چنگیز هشدار داد: اگر مردم شهرستان مانند قبل عمل کنند جان دیگران نیز به خطر می افتد و این یک هشدار جدی برای دوری از اجتماعات است.

وی با اعلام اینکه خمینی شهر بعد ازتهران دومین شهر متراکم کشور است و جمعیت تراکم آن  بسیار بالاست، ادامه داد: ملاحظات بهداشتی این افراد جامعه باید بیشتر از آنچه مشاهده می کنیم باشد و مراقبت ها به سطح بالایی در شهرستان برسد.

چنگیز از عدم مراعات بهداشت و مراقبت های فردی شهروندان خمینی شهری در روزهای اخیر ابراز ناراحتی کرد و افزود: با افزایش موارد نسبی ابتلا به ویروس مواجه هستیم و با وجود دوران کمان و نهفتگی بیماری شاهد موج بیماری کرونا هستیم و در آینده نزدیک ورودی های بیشتری از شهروندان در مراجعه به بیمارستان از بیماران کرونایی خواهیم داشت و این ثمره عدم هشدارها در ده روز اخیر است.

وی تصریح کرد: اگر مراقبت ها جدی تر باشد با شیب نزولی موارد به صورت تثبیت یافته مواجه می شویم و اپیدمی با سلامت پایان می پذیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در پایان تذکر داد: هرچند تا زمانیکه داروی قطعی کرونا یافت نشود و واکسن آن ساخته نشود تا آن زمان مراقبت ها و مراعات فیزیکی و فاصله اجتماعی و مراقبت های تنفسی باید ادامه یابد ‌و ممکن است این بیماری در فصولی از سال همراه هر کدام از ما باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه