English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان تاکید کرد:

مدیریت مردمی اپیدمی کروناویروس

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان با اشاره به بازگشایی صنوف، بر مدیریت مردمی اپیدمی کروناویروس تاکید کرد.

مدیریت مردمی اپیدمی کروناویروس

به گزارش خبرگزاری موج همدان، منوچهر کرمی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  با اشاره به مدیریت مردمی اپیدمی کروناویروس و اینکه در استان همدان موج شیوع کرونا نداشتیم، گفت:  نرخ ابتلاء به کرونا در استان در رده‌های پایین قرار داشت اما طبیعتاً بعد از خروج اصناف از تعطیلی موقت بروز اپیدمی امکانپذیر است که باید با توان هرچه بیشتر برای مهار آن بکوشیم.

 معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان بابیان اینکه بازگشایی صنوف به معنی پایان اپیدمی کرونا ویروس نیست، گفت: نرخ ابتلاء به کرونا در استان همدان در رده‌های پایین کشور قرار داشت.

حرکت درآمدن کارناوال سلامت که با هدف آگاه‌سازی و معطوف کردن توجه شهروندان به توصیه‌های بهداشتی مقابله به کرونا، انجام شد با اشاره به اجرای طرح‌های جدید در فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی اظهار کرد: بازگشایی صنوف به معنی پایان اپیدمی کرونا ویروس نیست اما لازم است توازن بین سلامت، امنیت و اقتصاد باید در مهار کرونا توأم باشد.

کرمی با تاکید بر اینکه نمی‌توان مردم و کسبه را از روند زندگی عادی محروم کرد و نسبت به تعطیلی دائم اصناف و بازار اقدام کرد اما باید با حمایت و همراهی مردم در مهار این ویروس و بیماری بکوشیم، گفت: طرح مدیریت مردمی اپیدمی کروناویروس در سطح استان همدان اجرایی شده تا با همراهی مردم در مهار شیوع کرونا بکوشیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: با بازگشایی صنوف وارد مرحله‌ای شدیم که نمی‌توان به مدت طولانی برای قرنطینه مردم اقدام کرد اما لازم است تحرکات اجتماعی را بر اساس پروتکل‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنیم که در این راستا اقدامات متعددی از جمله راه‌اندازی کارناوال سلامت در سطح شهر را داشته‌ایم.

وی در ادامه افزود: بازگشایی صنوف، به معنی پایان اپیدمی کرونا نیست و همچنان باید هوشمندانه اقدامات مراقبتی و کنترل‌های لازم انجام شود، از این رو تداوم روند نظارت‌ها و بازرسی‌های بهداشتی و اجرای طرح همیاران بازرسی و فراخوان نیروهای بهداشت محیط و حرفه‌ای نیز در این راستا اجرا می‌شود.

کرمی همچنین با بیان اینکه سامانه ۱۹۰ آماده دریافت گزارش‌های مردمی در عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط اصناف است، عنوان کرد: هفته سلامت که از امروز آغاز شده و تأکید بیشتری بر آموزش‌های لازم در حوزه کرونا دارد و بازگشایی صنوف و بازار باید تابع این آموزش‌ها طرح فاصله‌گذاری هوشمند اجتماعی باشد.

رئیس مرکز بهداشت نیز خطر شیوع کرونا را همچنان جدی برشمرد و اظهار کرد: مردم نباید در موارد غیر ضرور بیرون از منزل حضور یابند و این ضرورتی برای حفظ آمادگی و ایمنی در مقابله با کروناست که خوشبختانه توانی که تاکنون در مقابله با این بیماری داشته‌ایم به دلیل همین حمایت و همکاری مردم است.

محمد خیر اندیش اضافه کرد: در سطح مرکز بهداشت ۱۲۰ واحد اداری با حدود ۸۵۰ نفر پرسنل در بحث غربالگری فعالیت داشتند و این غربالگری در آگاهی وضعیت شیوع و مهار آن نقش بسیار مؤثری داشته‌است.

خیراندیش از مردم خواست همچنان با حمایت و همراهی کادر بهداشت و درمان از روند شیوع بیماری و حفظ سلامت خود و خانواده‌هایشان پیشگیری کرده و به توصیه‌های کارشناسان بهداشت و مسئولین امر توجه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه