English

آیت الله اعرافی خطاب به دبیرکل شورای جهانی کلیساها اعلام کرد؛

آمادگی حوزه علمیه برای همکاری با کلیسای ارتدوکس

مدیر حوزه‌های علمیه کشور خطاب به دبیرکل شورای جهانی کلیساها آمادگی حوزه علمیه برای همکاری با نهاد کلیسای ارتدوکس را اعلام کرد.

آمادگی حوزه علمیه برای همکاری با کلیسای ارتدوکس

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله اعرافی در این نامه با اشاره به اینکه در پی شیوع ویروس کرونا رنج و مصیبت در کشورها و ملت‌های مختلف ظاهر شده است، اظهار کرد: این غم و اندوه در میان تمام رهبران ادیان مختلف و دانشمندان جهان شکل گرفته است.

وی افزود: حوزه‌های علمیه و بزرگان دین در قم و ایران ضمن ابراز همدردی با مصیبت دیدگان و آسیب دیدگان از پیروان همه ادیان و همه ملت‌های جهان، آرزوی دوری همه بلاها و نابسامانی‌ها از جهان و رحمت الهی برای جان‌باختگان و شفای عاجل برای بیماران را از خداوند منان دارد.

وی در این نامه یادآور شد: حوادث و بلایای طبیعی در منطق ادیان آسمانی پدیده‌هایی هشداردهنده برای آزمون بشر، زمینه‌ساز تکامل و تعالی انسان، مایه بصیرت نسبت به مبدا و معاد، فرصتی برای سنجش و تجلی خصلت‌های انسانی و اجتماعی و شکوفایی روح همدلی، ایثار و فداکاری است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: تبیین صحیح، عقلانی و حکیمانه این‌گونه حوادث و چگونگی مواجهه با آن، پرهیز از دوقطبی غیرواقعی علم و دین، توسعه پژوهش‌های ناظر به معالجه آسیب‌ها و معضلات اجتماعی وظیفه‌ای سترگ بر عهده همه نخبگان، فرهیختگان و مسئولان است.

وی تصریح کرد: لازم است رهبران و عالمان دینی با تحکیم مبانی اعتقادی و توجه به‌ضرورت تزکیه نفس و صیانت جامعه از ناهنجاری‌ها و آلودگی‌ها و نیز توجه به قدرت لایزال خداوند متعال، اهتمام به دعا و تضرع در پیشگاه خداوند را ترویج کنند و بدون تردید انجام این مهم نیازمند همدلی و همکاری همگانی همه مراکز و مجامع علمی دینی و رجوع به سرمایه بی‌نظیر تعالیم وحیانی پیامبران آسمانی با رویکردی جامع و عقلانی است.

امام‌جمعه قم افزود:‌ رهبران راستین الهی همواره بر ارادت و پیمان خود با خداوند و پیامبران الهی و انسانیت ایستاده‌اند و خواهند ایستاد.

اعرافی در پایان بیان داشت: حوزه‌های علمیه و بزرگان و استادان و طلاب آن آمادگی دارند ضمن تبادل تجارب علمی، پژوهشی، فرهنگی و امدادی به‌ویژه در عرصه مجازی، فصل جدیدی از هم‌فکری‌ها و همکاری‌ها را با مراکز علمی بین‌المللی، دانشگاه‌ها، مراکز دینی، رهبران ادیان آسمانی و کشورهای دنیا و نهاد مسیحیت ارتدوکس آغاز نمایند تا با این حوار و تعامل صف واحد ادیان الهی در خدمت بشریت شکل گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه