English

معاون دادستان قم:

بانک‌ها باید اقساط دریافت شده از تسهیلات قرض الحسنه را برگردانند

معاون دادستان قم گفت: باتوجه به دستور شورای پول و اعتبار بانک مرکزی بانک‌ها باید اقساط دریافت شده از تسهیلات قرض الحسنه را برگردانند.

بانک‌ها باید اقساط دریافت شده از تسهیلات قرض الحسنه را برگردانند

به گزارش خبرگزاری موج قم، علی اصغر سلطانی با اشاره به الزام بانک‌ها به استرداد اقساط دریافت شده از تسهیلات قرض الحسنه، اظهار کرد: شورای پول و اعتبار بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران این دستور را مبنی بر تعویق سه ماهه اقساط کلیه تسهیلات قرض الحسنه به دلیل شیوع ویروس کرونا صادر کرده است.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی بانک‌ها و موسسه‌ها اقدام به دریافت اقساط از افراد یا ضامنان و اخطار کتبی یا پیامکی به آنان نموده‌اند، درحالی‌که تمامی دریافت‌کنندگان تسهیلات قرض‌الحسنه، فارغ از امکان پرداخت و یا وصول اقساط و همچنین قطع‌نظر از کسب‌وکار و فعالیت آنها، مشمول استفاده از مزایای این بخشنامه هستند.

سلطانی در ادامه بیان کرد: در راستای حفظ و احیاء حقوق عامه، دستورات قضایی لازم صادر و به دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان قم ابلاغ گردیده‌است و بانک‌ها و موسسات اعتباری غیربانکی موظف هستند چنانچه مبالغ اقساط قرض‌الحسنه سررسید شده در بازه زمانی موضوع مصوبه مذکور، از حساب گیرندگان تسهیلات یا ضامنان آن‌ها برداشت‌شده باشد، سریعا مسترد کنند.

وی افزود: بدیهی است در صورت عدم اجرای دستور قضایی، برای متخلفان پرونده تشکیل و برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی