English

مدیر جهادکشاورزی اسدآباد خبر داد:

خسارت بیش از ۶۰ میلیارد تومان به بخش کشاورزی اسدآباد بر اثر بارش تگرگ و باران

مدیر جهادکشاورزی اسدآباد با اشاره به بارش تگرگ و باران در اسدآباد و خسارت ناشی از بارش ها به بخش کشاورزی، گفت: بیش از 60 میلیارد تومان به این بخش خسارت وارد آمده است.

خسارت بیش از 60 میلیارد تومان به بخش کشاورزی اسدآباد بر اثر بارش تگرگ و باران

به گزارش خبرگزاری موج همدان، سقراط بیرنگ، مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد با اشاره به بارش تگرگ و باران در اسدآباد و خسارت ناشی از بارش ها به بخش کشاورزی، گفت: استمرار بارش های شدید باران و تگرگ روزهای اخیر در بخش زراعت به ۱۱ هزار و ۳۴۵ هکتار از اراضی شامل کشت گندم و جو آبی و دیم، یونجه، شبدر، چغندرقند، کلزا، سیر، نخود و عدس معادل ۲۰ تا ۶۵ درصد به ارزش بیش از ۳۶ میلیارد تومان آسیب وارد کرد.

وی از خسارت ۶۵ میلیارد و ۳۶ میلیون تومانی بارش شدید باران و تگرگ در روزهای اخیر به باغات، اراضی کشاورزی و اماکن دامی این شهرستان خبر داد و افزود: باغات هلو و شلیل، زردآلو، گردو، آلو و بادام در بارش های شدید باران و تگرگ به میزان ۱۲۴۷ هکتار بین ۲۵ تا ۷۰ درصد به ارزش ۲۹ میلیارد دچار خسارت شده اند.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان اسدآباد همچنین به خسارت وارده به بخش دامی اشاره و اعلام کرد: ۱۶ واحد دامی تخریب شده که به همراه آن ۱۱ رأس دام سبک نیز تلف شده است.

وی با اشاره به تخریب ۳۰ تا ۱۰۰ درصدی ۱۶ واحد اماکن دامی بیان کرد: ارزش ریالی این تعداد اماکن تخریب شده افزون بر ۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان برآورد شده است.

بیرنگ اضافه کرد: برای پرداخت هر گونه خسارت باید دستورالعمل و بخشنامه مربوطه اعلام شود تا برابر برنامه سازمان جهادکشاورزی استان، استانداری، فرمانداری و اداره جهادکشاورزی نسبت به این امر اقدام کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه