English

شناسایی ۵۴۱ مورد مثبت مبتلابه کرونا در کرمانشاه/ ۲۲۶ مورد بیمار سرپایی هستند

سخنگوی ستاد مدیریت و مقابله با کرونا کرمانشاه گفت: تاکنون در کرمانشاه 541 نفر به ویروس کرونا در استان مبتلا شده‌اند که از این تعداد 46 نفر فوت‌شده و 226 نفر نیز به‌صورت بیمار سرپایی شناسایی‌شده‌اند.

شناسایی 541 مورد مثبت مبتلابه کرونا در کرمانشاه/ 226 مورد بیمار سرپایی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ابراهیم شکیبا ضمن هشدار نسبت به بالا رفتن آمار ابتلا به کرونا در کرمانشاه در صورت تردد زیاد عمومی در سطح شهرها به‌خصوص برای افراد باوجود بیماری‌های زمینه‌ای، ابراز داشت: تاکنون 1731 نفر از بیماران با علائم تنفسی در مراکز درمانی استان کرمانشاه از شروع اپیدمی کرونا بستری‌شده‌اند و خوشبختانه 1528 نفر نیز ترخیص شده‌اند.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا در کرمانشاه بابیان این مطلب که در حال حاضر 157 نفر در مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری هستند، خاطرنشان ساخت: اجرای مداوم طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی و هوشمند در روزهای پیش رو، با توجه به اینکه ازدحام جمعیت بیشتر شده، به‌نوبه خود می‌تواند کرونا را در مراکز بهداشتی و درمانی کرمانشاه را با مشکل روبرو سازد.

معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه منظور از بیماران سرپایی را مربوط به موارد مثبت کرونایی اعلام کرد که بدون علامت بیماری هستند و به‌نوعی ناقل بیماری کرونا محسوب می‌شوند که این 226 نفر از 8 فروردین‌ماه تاکنون شناسایی‌شده‌اند و این امر کمک بسیار زیادی به قطع زنجیره شیوع کرونا در کرمانشاه خواهد کرد.

شکیبا با تأکید بر اینکه تشخیص بیماران سرپایی یک افتخار مهم برای دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه محسوب می‌شود، خاطرنشان ساخت: روند بی‌توجهی به مخاطرات بیماری کرونا اگر ادامه داشته باشد، حداقل تا تابستان با کرونا درگیر خواهیم بود و در صورت افزایش مبتلایان قطعاً سیستم بهداشت و درمان دچار مشکل می‌شود و نمی‌تواند پاسخگوی مناسب درمان بیماران باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه