English

معاون امداد و نجات هلال احمر قم خبرداد؛

آماده باش ۴۰ نجاتگر و ۸ تیم سیلاب در استان

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم گفت: در فراخوان ۲۰ نجاتگر در قالب چهار تیم سیلاب در شهرستان قم، ۱۵ نجاتگر در قالب سه تیم سیلاب در شهر کهک، پنج نجاتگر در قالب یک تیم سیلاب در شهر جعفریه و در مجموع ۴۰ نجاتگر و هشت تیم سیلاب استان در آماده باش کامل بودند.

آماده باش 40 نجاتگر و 8 تیم سیلاب در استان

به گزارش خبرگزاری موج قم، هادی سلیمی در گفت و گویی اظهار کرد: در ۴۸ ساعت گذشته عملیات تخلیه آب از منازل در چهار نقطه از سطح شهرهای قم و کهک انجام گرفت که به ۱۸ خانوار و در مجموع ۷۶ نفر حادثه دیده امدادرسانی شد.

وی افزود: با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بارش متناوب باران در سطح استان و برف در ارتفاعات، این جمعیت از ساعت ۱۴ روز ۱۹ فروردین نسبت به فراخوان امدادگران و نجاتگران عملیاتی و بارگیری تجهیزات سیل و آبگرفتگی اقدام کرد.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان قم بیان کرد: در ۲۱ فروردین ماه سه مورد عملیات امداد و نجات شامل انتقال اعضای یک خانواده به منطقه امن، رفع آبگرفتی معابر و تخلیه آب منازل و رهایی خودرو از داخل رودخانه انجام شد.

سلیمی خاطرنشان کرد: در ۲۲ فروردین ماه سه مورد عملیات امداد و نجات شامل آبگرفتی معابر در شهر کهک و تخلیه آبگرفتگی منزل و همچنین رفع آبگرفتی زیر پل جنت آباد محور قم به بخش قنوات و رهاسازی فرد داخل خودرو توسط تیم سیلاب انجام شد.

وی بیان کرد: مسدود شدن راه ارتباطی روستای شاه اسماعیل از توابع بخش کهک با وقوع سیلاب و توزیع جیره غذایی برای ۵۰ نفر (۱۵ خانوار) از افراد گرفتار شامل آب معدنی ۴۸ بطری، خرما پنج کیلوگرم و بیسکوییت ۴۵ بسته از دیگر اقدام های این روز بود.

سلیمی گفت: در عملیاتی دیگر، یک نقطه از معابر و راههای بین شهری، پل های زیرگذر آزادراه ها و جاده های فرعی توسط تیم های سیلاب تخلیه شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی