English

امین ساکی:

خبرنگاران، سربازان خط دوم مقابله با کرونا هستند

امین ساکی از فعالان رسانه‌ای کشور، گفت: در شرایط کنونی، عملکرد خبرنگاران و اصحاب رسانه به عنوان سربازان خط دوم مقابله با کرونا، انکار ناپذیر و قابل تقدیر است.

خبرنگاران، سربازان خط دوم مقابله با کرونا هستند

به گزارش خبرگزاری موج، امین ساکی فعال رسانه‌ای و اجتماعی کشور، گفت: خبرنگاران، هم‌رزم مدافعان سلامت و سربازان خط دوم مقابله با کرونا هستند.

وی، ادامه داد: علیرغم پروتکل‌های اعلامی و ابلاغی سازمان بهداشت جهانی و ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر خانه نشینی مردم جامعه، این خبرنگاران هستند که با کار شبانه‌روزی، به دنبال آگاهی بخشی عمومی و اجتماعی هستند.

ساکی، تصریح کرد: اگر پزشکان و پرستاران و سایر عوامل شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی و کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی مواد ضدعفونی‌کننده و تجهیزات پزشکی کشور را مدافعان سلامت می‌دانیم و می‌نامیم، خبرنگارانی که با عبور از خط سلامت، جان خود را به خطر انداخته و در مسیر اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته این قشر شریف گام بر می‌دارند را باید راویان مقابله با بحران دانست چراکه که اگر نبودند، در شرایط پیش آمده، خدمات بین بخشی هیچیک از ارکان خدمت‌رسان جامعه دیده نمی‌شد.

مدیرعامل پیشین مطبوعات و رسانه‌های لرستان، افزود: اگر نبود روایت راویان مقابله با بحران، عکس‌های منتشر شده عکاسان و گزارش گزارشگران عرصه خبر و رسانه، چه کسی می‌توانست اینچنین غنی و وسیع، هشدارها را اطلاع‌رسانی کند، مصوبات را جار بزند، اقدامات نیروهای مردمی و جهادی را به تصویر بکشد و راه‌کارها را تبیین کند؟!

این فعال رسانه‌ای، تاکید کرد: بی‌شک، آثار خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه، برگ‌ برگِ کتاب تاریخ روزهای کرونایی سرزمین ایران خواهد بود و تاریخ، با اتکا به اسناد برجای مانده از روزگار امروز، در مورد اقدامات انجام شده و نشده در حوزه مقابله با کرونا قضاوت خواهد کرد.

مدیر خبرگزاری موج در لرستان، اضافه کرد: ابزارهای فنی، محدود و دست بسیاری از خبرنگاران خالی است اما، روح بلندشان، آنچنان بر داشته‌های مادی چیره شده که هیچ سدی توان بازداشت آنان از خدمت رسانی صادقانه به مردم به‌ویژه در روزهای کرونایی را ندارد.

کرونا مهمان ناخوانده آسایشگاه کهریزک

صاحب امتیاز و مدیرمسوول هفته نامه شاپورخواست، گفت: خبرنگاری با همه فراز و نشیب‌هایش، شب بیداری‌هایش، هیجاناتش، تهدیدهایش، استرس فراوان و حق الزحمه اندکش، عشقی بی‌تفسیر و تحلیل می‌خواهد که اهلش به آن مبتلا بوده و هستند، لذا، این سربازان عرصه آگاهی بخشی، آبرو گرو گذاشته‌اند تا نزد مردم آبرو بخرند، لکن، باید قدرشان را دانست و در مسیر تسهیل مشکلات صنفی و حرفه‌ای‌شان، هر آنچه که بر می‌آید انجام داد.

عضو خانه مطبوعات و رسانه‌های کشور، افزود: محمود صارمی عزیز، شهید عرصه خبر و رسانه کشور شد تا روز خبرنگار به نامش سند بخورد اما، در شرایط کنونی، امکان داشته و دارد که خبرنگاران به عنوان راویان مقابله با بحران کرونا، شهدای این مسیر پر التهاب باشند. علی ایحال، شاهد این ادعا را می‌توان ابتلای بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه به ویروس کرونا دانست که از سلامت خود گذشتند، تا جامعه در حد امکان سالم بماند.

امین ساکی

امین ساکی، گفت: امیدوارم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، قدر این راویان شرایط بحرانی را بیش از پیش بداند و نقش خبرنگاران در روزها و شب‌های کرونایی را فراموش نکند، که اینان تا پای جان، قسم خورده‌اند به قلم و آنچه در راه خدمت به مردم می‌نویسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی