English

توضیحات رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص تشخیص کرونا برای نخستین بار

رئیس سازمان نظام پزشکی استان قم در یک ویدیو توضیحات جدیدی در خصوص تشخیص کرونا برای نخستین بار در ایران ارائه داد.

توضیحات رئیس سازمان نظام پزشکی در خصوص تشخیص کرونا برای نخستین بار

به گزارش خبرگزاری موج قم، سید حسن عادلی در اظهارات ویدئویی که در شبکه‌های اجتماعی قم منتشر شد، آورده است: همزمان با قم در ۱۵ استان کشور موارد مشکوک به کرونا وجود داشت، اما قم بر آزمایش و رسیدن به تشخیص نهایی کرونا، اصرار داشت و اولین مورد تشخیص این ویروس در قم مشخص شد.

رئیس سازمان نظام پزشکی قم افزود: ما موارد مشکوک را آزمایش کردیم و به تشخیص رسیدیم و در صورتی که استانهای دیگر نیز بر خلاف پروتکل های وزارت بهداشت، از موردهای مشکوک آزمایش می گرفتند، یقینا به عفونت کروناویروس می‌رسیدند.

وی اضافه کرد: در ۳۰ بهمن ماه سال گذشته بیمارانی بودند که در بخش «آی سی یو» یکی از بیمارستانهای قم فوت کردند و تشخیص ما این بود که احتمال کرونا باید بررسی شود و برای این تشخیص نیز اصرار کردیم.

عادلی ادامه داد: هفته قبل از ۳۰ بهمن ماه نیز مورد مشکوک به کرونا را معرفی کرده بودیم و تشخیص کرونا را به آن احتمال داده بودیم که به دلیل دستورالعمل های های موجود وزارت بهداشت به مرحله چک و بررسی نرسید.

وی تاکید کرد: نتیجه اصرار بر آزمایش این شد که اولین مورد مثبت کرونا در قم مشخص شد و این به این معنی نیست که اولین مورد بیماری در قم بوده است، همه کشور باید ممنون پزشکان قمی باشند که به این بیماری فکر کردند و تشخیص آن را مطرح کردند و با اثبات آن، حساسیت های لازم را نسبت به شیوع آن به وجود آوردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه