English

آیت الله فاضل لنکرانی:

خدا وعده بخشش همه گناهان را در شب نیمه شعبان داده است

فاضل لنکرانی گفت: خدای تبارک و تعالی وعده داده است که نه تنها بهشت را منزل استقفار کنندگان قرار می‌دهد بلکه همه گناهان انسان را در شب نیمه شعبان می‌بخشد.

خدا وعده بخشش همه گناهان را در شب نیمه شعبان داده است

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت‌الله محمدجواد فاضل لنکرانی در سخنانی پیرامون نیمه شعبان اظهار داشت: درشب نیمه شعبان ابواب رحمت خدا باز می‌شود، گرچه همیشه باب رحمت خدا باز است، اما هر کسی که بخواهد تقرب مخصوص به خدا پیدا کند، رحمت و عنایت و ابواب خاص خدا باز می‌شود.

وی افزود: کسانی که می‌خواهند به مقام رضای الهی برسند، وقتش شب نیمه شعبان است؛ باب مغفرت خاص خدا، باب توبه، باب نعمت، باب جود، باب احسان، باب رفع گرفتاری‌ها،‌ رفع مشکلات، به‌ویژه که ملت ما در این ایام و همه بشر به این بیماری جهانی کرونا مبتلا هستند، همه ابواب رحمت باز می‌شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: همه مومنان و شیعیان در نیمه شعبان امسال باید یک توجه بسیار خاصی را نسبت به وجود مبارک امام زمان (ارواحنا له الفداء) داشته باشند.

وی افزود: باید با این حجت خدا واسطه فیض بین خدا و خلق، بین خدا و «ماسوی‌الله» یک ارتباط بسیار عمیقی را برقرار کنیم؛ گرچه امسال دست ما کوتاه است از تشکیل مجالس میلاد که به یاد آن امام و حجت خدا عرضه بکنیم، اما آدابی که برای شب نیمه شعبان هست،‌ این‌ها را سعی کنیم با رعایت انجام بدهیم و خداوند به ما توفیق انجام اعمال این‌ شب را بدهد.

وی گفت: در روایتی که مرحوم سید در اقبال نقل می‌کند، پیغمبر اکرم(ص) فرمودند من خواب بودم جبرییل آمد و عرض کرد برای چه خوابیده‌ای؟ «یا محمّد أتنام فی هذه اللیلة؟» آیا امشب‌، شبی است که بخوابی؟ پیامبر فرمود: «یا جبرائیل! ما هذه اللیلة؟» مگر امشب چه خبر هست؟ جبرییل عرض کرد یا رسول الله،‌ امشب شب نیمه شعبان است. پیغمبر فرمود جبرییل دست مرا گرفت در بقیع آورد، عرض کرد یا «رسول الله إرفع رأسک» سر مبارکت را به سوی آسمان‌ها بالا کن ببین امشب در عالم چه خبر است. گویا پرده را برای پیامبر کنار زد، حقیقت را به اذن خدا برای پیامبر نشان داد و جبرییل عرض کرد «فإنّ هذه لیلة تفتح فیها أبواب السّماء فیفتح فیها أبواب الرحمة» ای رسول خدا، امشب درهای آسمان باز می‌شود و درهای رحمت به دنبال او به سوی خلق خدا گشوده می‌شود.

فاضل لنکرانی گفت: «یعتق الله فیها بعدد شعور النعم وأصوافها»؛ خدای تبارک و تعالی به تعداد موهای حیوانات، انسان‌ها را از آتش جهنم آزاد می‌کند؛ «و یثبت الله فیه الآجال»؛ مقدرات انسان را در این شب، خدای تبارک و تعالی مقدر می‌کند. بعد جبرییل عرض کرد «یا رسول الله، من أحیاها بتسبیحٍ وتهلیلٍ و تکبیرٍ ودعاءٍ و صلاةٍ و قرائةٍ و تطوع و استغفار کانت الجنة له منزلا» شب نیمه شعبان شب احیاء، شب عبادت، شب تسبیح الهی، شب تحلیل وشب تکبیر است. شبی است که انسان خودش را به عظمت و بزرگی خدا عارف‌تر و آگاه‌تر بکند. شب، شب قرائت قرآن وشب استغفار است و خدای تبارک و تعالی وعده داده است که نه تنها بهشت را منزل او قرار می‌دهد و همه گناهان انسان را در شب نیمه شعبان وعده بخشش او را داده است.

وی گفت: امیدوارم در این شب نیمه شعبان با دعاهای وتضرّع همه مؤمنان، با آدابی که در این شب وجود دارد، ان‌شاء‌الله باب رحمت خاص خدا نسبت به سلامتی بشر، سلامتی شیعیان و مؤمنان، سلامتی ملّت ایران، این باب مفتوح بشود و همه گرفتاری‌ها و همه دشمنی‌هایی که مردم انقلابی ما و این نظام مقدس جمهوری اسلامی دارد، به لطف خدای تبارک و تعالی برطرف بشود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه