English

مدیرعامل سازمان پارک ‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خبر داد:

اجرای فناوری واترباکس برای توسعه فضای سبز دراصفهان

مدیرعامل سازمان پارک ‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از اجرای فناوری واترباکس برای توسعه فضای سبز برای روزهای کم آبی در اصفهان خبر داد.

اجرای فناوری واترباکس برای توسعه فضای سبز دراصفهان

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، فروغ مرتضایی نژاد گفت: با اجرای فناوری واترباکس، فضای سبز شهر اصفهان با نیاز آبی بسیار اندک به مناطق خشک، بیابانی و کوهستانی هم توسعه می یابد.

وی افزود: این روش کاشت در مناطقی که امکان انتقال آب برای آبیاری وجود ندارد به کار می رود و می تواند در اراضی خشک، بیابانی و کوهستانی کاربرد داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک ‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه در فناوری واترباکس گونه های گیاهی بعد از کاشت فقط یک بار با 20 لیتر آبی که داخل باکس قرار می گیرد، آبیاری می شود، گفت: جنس این باکس از پلی پروپیلن است و می توان تا یک سال گیاه را در آن نگهداری کرد.

وی افزود: انتخاب گونه گیاهی در این روش مهم است و این روش در حال حاضر با گونه های داغداغان زاگرس، پسته وحشی و بلوط زاگرس در حال آزمایش در کوه صفه است.

مرتضایی نژاد بیان کرد: بعد از گونه گیاهی، قارچ و کمپوست مورد استفاده هم مورد توجه است و باید شرایط لازم به منظور رشد گیاه را داشته باشد.

مدیرعامل سازمان پارک ‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آماده سازی 100 واترباکس برای فضای سبز کوه صفه خبر داد و گفت: این روش هم اکنون در 40 کشور دنیا استفاده می شود و اگر این روش در صفه نتیجه دلخواه را داشته باشد، فناوری واترباکس در بخش های بیابانی و خشک شهر هم مورد استفاده قرار می گیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه