English

مدیر کل بهزیستی کردستان:

سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران کرونا آماده ارائه خدمت شد

مدیرکل بهزیستی کردستان از راه اندازی وارائه خدمت سامانه خود ارزیابی روانشناختی بحران کرونا در کردستان خبر داد.

سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران کرونا آماده ارائه خدمت شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سیدصباح قریشی شامگاه امروز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه حجم انبوه اخبار  اعم از واقعی و جعلی مربوط به ویروس کرونا منجر به فشارهای روانی و اجتماعی در جامعه می‌شود، اظهار کرد: با استرس ناشی از این وضعیت باید مقابله به موقع و موثر توسط افراد متخصص صورت گیرد تا منجر به ایجاد تاثیرات منفی بر عملکرد شغلی و روابط بین فردی در جامعه نشود.

مدیرکل بهزیستی کردستان گفت: سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران کرونا برای شناسایی و غربالگری به موقع، هوشمند و پیشگیری از آسیب‌های روانی و اجتماعی ناشی از این بحران راه‌اندازی شده است.

وی افزود: تمام اقشار جامعه می‌توانند با مراجعه به این سامانه به نشانی http://corona.behzisti.ir علاوه بر تکمیل اطلاعات جمعیت شناختی، در زمینه رفع افسردگی اضطراب، استرس و موارد دیگر راهکارهای علمی و پیشنهادات متناسب با شرایط روحی روانی خود دریافت کنند.

قریشی گفت: این سامانه با صدای مشاور از طریق خط تلفنی1480 به عنوان یکی از محورهای ارجاع به سایر سطوح خدمات به شمار می‌رود و در صورت نیاز به مراکز مشاوره تخصصی هم ارجاع می‌شود.

مدیرکل بهزیستی کردستان اضافه کرد: مشاوره تلفنی خط 1480 بهزیستی با داشتن ویژگی‌های منحصر به فرد از جمله رایگان‌بودن، ضریب نفوذ بالا در بین مردم، با هدف بهره‌گیری آحاد جامعه اعم از روستایی و شهری و در راستای ارائه خدمات تخصصی مشاوره روانشناختی فعالیت می‌کنند.

وی گفت: مشاوران و روانشناسان این بخش در زمینه‌های مختلف از جمله مشکلات فردی، تحصیلی، مشکلات روحی، افسردگی، استرس، تعارضات زناشویی، ارائه راهنمایی، مشاوره پیش از ازدواج به مراکز تخصصی به صورت 24 ساعته و در طول ایام تعطیل هم فعالیت دارد.  

وی خاطر نشان کرد: ارائه خدمات سامانه خودارزیابی روانشناختی بحران بهزیستی تا سفیدشدن وضعیت و گذر از دوره بحرانی به تمامی اقشار آسیب‌پذیر و نیازمند جامعه ادامه خواهد داشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه