English

اله مراد عفیفی پور خبر داد؛

افزایش ۲۰ درصدی راهنمایی کشتی‌ها/ الکترونیکی شدن فرآیند تغییر مالکیت شناورها

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان از افزایش ۲۰ درصدی عملیات راهنمایی کشتی ها به منظور تحقق عملی و اهداف توسعه ای فعالیت های دریایی خبر داد.

افزایش 20 درصدی راهنمایی کشتی‌ها/ الکترونیکی شدن فرآیند تغییر مالکیت شناورها

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، اله مراد عفیفی پور، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان بیان کرد: توجه علمی و عملی در همه زمینه‌ها از جمله خدمات دریایی مسئولیت بزرگی است که تلاشگران حوزه دریایی استان هرمزگان به پیشرفت و توسعه هدفمند و پایدار آن متعهد بوده و انجام دقیق ماموریت‌های محوله درگستره آب‌های بین المللی و حاکمیتی را آرمان مشترک خود می دانند.

اله مراد عفیفی پور از انجام 112 مورد عملیات جستجو و نجات دریایی به منظور نجات جان 550 نفر گرفته تا افزایش 20 درصدی عملیات راهنمایی، از انجام داکینک سوپر تانکرها تا عملیات ورود و خروج کشتی های کانتینری TEU 14500 در آبهای استان هرمزگان را گوشه ای از فعالیت های صورت گرفته امور دریایی در سال 98 در استان هرمزگان عنوان کرد.

وی افزون بر این، مدیریت سوانح شناورها در آبهای حاکمیتی و راه اندازی کامل سامانه جامع دریایی (زیر سیستم جستجو و نجات دریایی ) را دیگر اقدامات معاونت دریایی برشمرد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان الکترونیکی شدن فرایند استعلامات تغییر مالکیت شناورها در دفاتر اسناد رسمی با هدف سهولت در انجام امور و حذف مراجعه حضوری مالکان و بهره برداران را از اقدامات انجام شده در اداره بازرسی و ثبت شناورها عنوان کرد و گفت: اقدام مهم دیگری که در راستای ارتقاع سطح ایمنی سفرهای دریایی در اداره بازرسی و ثبت شناوران اداره کل بنادر هرمزگان صورت گرفت اتخاذ تدابیر و اجرای فرایند انطباق شناورهای مسافربری با دستورالعمل های ابلاغی و نظارت بر طراحی اولیه و ساخت 4 فروند شناور بزرگ تفریحی به منظور صادرات بوده است.

این مقام مسئول با اشاره به مجوزهای صادره جهت ساخت شناور و نظارت بر کارگاه ها وکارخانه های کشتی سازی در استان اظهارکرد: 495 مجوز ساخت شناور جدید درسال گذشته صادر شد و 67 مورد ممیزی ایمنی نیز انجام گرفت.

استان هرمزگان با برخورداری از  46 کارگاه و کارخانه کشتی سازی رتبه نخست را در بین استان های ساحلی به خود اختصاص داده و بعنوان قطب صنعت ساخت و تعمیرات شناورها در کشور معرفی شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی