English

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم:

قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونا در قم، فرصتی مهم در جهت اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی است

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: شکل‌گیری قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونا در قم، فرصتی مهم در جهت اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم در عرصه پیشگیری است.

قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونا در قم، فرصتی مهم در جهت اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی است

سیدموسی حسینی کاشانی در گفتگو با خبرگزاری موج از قم، اطلاع رسانی و فرهنگ‌سازی را سرمایه‌ای ارزشمند در مدیریت بحران‌ها دانست و عنوان کرد: شیوع کرونا در کشور، شرایط خاصی را به وجود آورده و در این باره تصمیماتی از سوی مجموعه سیاست گذاری نظام و دولت اتخاذ شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: محور اصلی اجرای تصممیات، مردمی هستند که باید با مشارکت و همراهی خود به این سیاست‌گذاری‌ها جهت بدهند و با همدلی این تصمیمات را اجرایی کنند.

وی تصریح کرد:پل ارتباطی میان مردم و مسئولان، رسانه‌ها هستند که وظیفه مهم اطلاع‌رسانی را بر عهده دارند و تلاش شد مجموعه رسانه‌ها را به یاری بگیریم و خودشان پای کار بیایند تا اطلاع رسانی که بحث مهم و پراهمیتی است شکل بگیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: در جهت فرهنگ‌سازی و اطلاع رسانی در جهت مقابله با کرونا، تلاش‌های خوبی شکل گرفت و برنامه‌ریزی مدونی را به سرانجام رساندیم.

وی گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس کمیته اطلاع‌رسانی مبارزه با کرونا تعیین شد و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز دبیر خانه شورای اطلاع رسانی استان است و در این بخش مسئولیت مهمی بر عهده داریم و با همه توان ورود پیدا کردیم.

حسینی کاشانی بیان کرد: شورای اطلاع رسانی با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قم جلسات مستمری را تشکیل داد که 5 جلسه ویژه اطلاع رسانی برای مقابله با کرونا بوده است.

وی خاطرنشان کرد: یکی از تصمیمات مهم در این جلسات، تشکیل قرارگاه رسانه‌ای زیرمجموعه شورای اطلاع رسانی استان است تا در جهت تولید محتوا پیرامون مقابله با کرونا به فعالیت بپردازد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم افزود: شکل‌گیری قرارگاه رسانه‌ای مقابله با کرونا در قم، فرصتی مهم در جهت اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی مردم در عرصه پیشگیری است.

وی عنوان کرد: این قرارگاه رسانه‌ای با حضور تعدادی از رسانه‌های قم تشکیل شد و سه اولویت مهم در تولید محتوا شامل در خانه بمانیم، جایگاه مدافعان سلامت و مقابله با قم هراسی در نظر گرفته شد و در این باره اقدامات مهمی در عرصه رسانه و اطلاع رسانی به سرانجام رسید و کار موفقی از نظر انسجام رسانه‌ای و اطلاع رسانی به آحاد مردم به شمار می‌رود.

حسینی کاشانی گفت: یکی از دغدغه‌های مهم اصحاب رسانه، رسیدگی به وضعیت معیشت مردم در بحران کروناست که قرارگاه رسانه‌ای در این زمینه نیز به تولید محتوا می‌پردازد تا از ظرفیت‌های خیرین و خودجوش مردمی بتوانیم بخشی از این مشکلات را به وسیله تولید محتوا و اطلاع رسانی حل کنیم.

وی اظهار داشت: در جهت تولید محتوا از تمامی ظرفیت‌های رسانه ملی و مکتوب و خبرگزاری‌ها و فضای مجازی استفاده می‌کنیم، به ویژه در بخش آگاهی رسانی به مردم در پیشگیری از شیوع بیماری و توجه به بهداشت فردی و قرنطینه خانگی، نیازهای مهمی در مسیر آگاهی بخشی وجود دارد که نباید از آن غافل شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم بیان کرد: مساله فاصله‌گذاری اجتماعی و حرکت ارزشمند گروههای جهادی و ستادهای مردمی در مقابله با کرونا نیز از دیگر موضوعات مهمی در تولید محتوا بوده که مورد توجه قرارگاه رسانه ای قم است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه