English

از ساعت ۲۴ امشب؛

اجرای ضرب العجل محدودیت های تردد در استان کردستان

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان از اجرای محدودیت های بیشتر و جدی تر در خصوص تردد افراد در استان کردستان خبر داد.

اجرای ضرب العجل محدودیت های تردد در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، بهرام نصرالهی‌زاده شامگاه امروز پنجشنبه در جلسه اتاق رسانه‌ای ستاد مقابله با کرونا کردستان اظهار داشت: از طرف رئیس‌جمهور دستورالعمل اجرایی کاهش زنجیره انتقال بیماری کرونا به استان‌ها ابلاغ شده و در همین راستا از ساعت 12 امشب اقداماتی در سطح استان انجام می‌شود.

وی افزود: وظایف دستگاه‌های اجرایی، نیروی انتطامی، دادستانی، صدا وسیما، سازمان صمت، دانشگاه علوم پزشکی و ... در این دستورالعمل بصورت کامل بیان شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  کردستان از عدم اجازه خروج ساکنین هر شهر خبر داد و تصریح کرد: ورودی و خروجی‌های استان از ساعت 24 امشب مسدود خواهد شد و با حضور عوامل پلیس راه از تردد هموطنان به خارج از استان جلوگیری خواهد شد.

نصرالهی‌زاده گفت: البته غیربومی‌هایی که در شهر هستند و قصد خروج دارند کمک می‌شود که خروج آنها تسریع شود.

وی اضافه کرد: عدم خروج ساکنین شهرها و ممانعت از ورود افراد غیربومی به داخل شهرها باید بصورت جدی اجرا شود.

مسوول اتاق رسانه‌ای ویروس کرونا استان کردستان یادآور شد: هر چند تعطیلی پاساژها و مغازه‌های غیرضروری انجام شده اما برخی مشاغل که تامین‌کننده مایحتاج عمومی مردم هستند در هرصورت باز تعطیل نخواهند شد.

وی اذعان کرد: مغازه‌های تامین‌کننده ارزاق عمومی و مایحتاج مردم شامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، نانوایی‌ها، مراکز بهداشتی، درمانی، دارویی خصوصی و دولتی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، سوپرمارکت‌ها، میوه‌فروشی‌ و سبزی‌فروشی‌ها، میادین میوه و تره‌بار، مراکز فروش محصولات پروتئینی نظیر قصابی‌ها، مرع‌فروشی‌ها، ماهی‌فروشی‌ها، جایگاه‌های سوخت، لبنیات فروشی‌ها، مراکز تعمیر و تامین تاسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز تعمیر آمبولانس، مراکز تهیه غذاهای آماده بیرون‌بر، مراکز پخش دارو و مواد غذایی در هر شرایطی باید باز باشند.

نصرالهی‌زاده یادآوری کرد: رانندگانی که مقررات جدید منع تردد را رعایت نکنند، 500 هزار تومان جریمه خواهند شد و خودروی متخلفان یک‌ماه در پارکینگ توقیف می‌شود.

وی گفت: به مردم اعلام می‌کنیم که اگر محدودیتی ایجاد می‌شود در کنارش یکسری اصناف به هیچ وجه و تحت هیچ شرایطی بسته نمی‌شوند.

نصرالهی‌زاده ادامه داد: خوشبختانه در بدترین شرایط و در ظالمانه‌ترین تحریم‌های تاریخی کشورمان مایحتاج عمومی مردم موجود است و امروز هم در این شرایط انبارها مملو از کالاست و در تامین نیازهای مردم مشکلی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: به مردم اطمینان می‌دهیم که ارزاق عمومی و کالاهای اساسی و روزمره مردم موجود و در دسترس مردم است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کردستان اضافه کرد: هر چند عده‌ای اقدام به احتکار و گران‌فروشی برخی اقلام از جمله ماسک و مواد ضدعفونی می‌کردند اما در کنار آن افرادی هم هستند که ارذاق عمومی را بین اقشار مختلف تقسیم می‌کنند.

وی تاکید کرد: تمام اصحاب رسانه کردستان باید اطلاع‌رسانی جدی و درستی در سطح استان انجام دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه