English

حجت‌الاسلام علی اکبر باقری بنابی:

راه حل شکست کرونا رعایت بهداشت و توکل به خدا است

امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: کلید و راه‌حل شکست ویروس کرونا توکل به خداوند و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت ورعایت اصول بهداشتی است.

راه حل شکست کرونا  رعایت بهداشت و توکل به خدا  است

حجت‌الاسلام علی اکبر باقری امام جمعه شهرستان پارس آباد در گفتگو باخبرنگار خبرگزاری موج  اظهار داشت:  کلید  و راه‌حل شکست ویروس کرونا  توکل به خداوند و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت ورعایت اصول بهداشتی است وإنشاء الله با لطف و رحمت خداوند و با ورعایت مسائل بهداشتی این ویروس منحوس را شکست خواهیم داد.

وی ادامه داد:  در این برهه از زمان جامعه‌مان درگیربیماری به نام ویروس کرونا شده است و امکان اینکه  منشأ این ویروس طبیعی باشد یا منشأ انسانی داشته باشد و تولید دست بشر باشد وجود دارد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد افزود: فرضیه ای هم هست که دشمنان از جمله استکبار  جهانی این ویروس را طراحی و تولید کرده باشد اگر چه این ویروس دامنگیر خود آنها هم شده است، اما با این حال این احتمال وجود دارد استکبار جهانی این ویروس را تولید کرده باشد تا با چین و ایران و دیگر کشورهای قدرتمند اقتصادی و غیر اقتصادی مقابله کند.

 باقری  اظهار داشت: احتمال اینکه این ویروس کرونا جنگ بیولوژیک باشد وجود دارد و باید مسئولین پدافند غیرعامل و مسئولین نظامی و انتظامی کشور این موضوع را جدی بگیرند و در مورد این موضوع مطالعه و بررسی هایی انجام شود.

وی تصریح کرد: در این موقعیت مردم هم مسئولیتی دارند از مردم عزیز شهرستان پارس آباد می‌خواهم که مطابق آیات قرآن کریم که می فرماید خودتان را با دست خودتان به هلاکت نرسانید و خودتان را نابود نکنید. چه بسا خداوند عمر خواهد داد اگر احتیاط کنیم اگر مراقبت کنیم و مراقب خودمان  باشیم و من از شهروندان عزیز می خواهم در عید نوروز به دید و بازدید نروند و با تماس تلفنی صله رحم کنند وإنشاء الله بزودی با لطف خداوند این ویروس را شکست خواهید داد.

امام جمعه شهرستان پارس آباد بیان کرد: از مسئولین عزیز شهرمان خواسته‌ ای داریم و آن این است که در شهرهای اطراف مان  (بنا به گزارش‌هایی که به دست ما رسیده است) وضعیت خوبی ندارند و مسئولین شهرستان پارس آباد باید ورود و خروج های این شهرستان را مدیریت کنند و من نیز از زحمات مسئولین شهرستان  تشکر می کنم و آرزوی تندرستی و سلامتی را برای مردم و مسئولین کشورمان ایران و خصوصاً شهرستان پارس‌آباد را آرزومندم.

وی در ادامه افزود: اما در کنار مسائل بهداشتی و گندزدایی و ضدعفونی و عدم حضور در اجتماع باید به مسائل مذهبی هم توجه ویژه ای داشت و از  توکل به خداوند و توسل به اهل بیت عصمت و طهارت غافل نشویم و دعاهایی برای ماه رجب  توصیه شده است و دعای توسلی که رایج است را باید زیاد خواندو با آن انس گرفت.

باقری  تصریح کرد: باید به خواندن حدیث کسا هم باید توجه ویژه ای داشت و حتما خوانده شود و انشاالله با رعایت اصول بهداشتی و علی الخصوص خواندن این دعاها به زودی  رفع بلا خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه