English

طلبه جوان و جهادگر در گفت‌وگو با موج؛

الگوی من حاج قاسم است

حجت الاسلام والمسلمین مداح طلبه جوان و جهادگر در گفت‌وگو با خبرگزاری موج با همان حزن و اندوهی که هنوز بر جان‌اش مانده است، گفت: الگوی من سردار حاج قاسم سلیمانی است که به دل دشمن می‌زد و از مردم دفاع می‌کرد.

الگوی من حاج قاسم است

به گزارش خبرگزاری موج قم، حجت الاسلام محمد مداح طلبه جوانی است که با عشق به کسب علم و دانش، از تبریز راهی قم شد، اما با روحیه جهادی خود، وقتی شرایط را بحرانی دید، دغدغه‌های شخصی را کنار گذاشت تا دوشادوش کادردرمان و پزشکی به مقابله با کرونا بپردازد و در کنار بیماران، آلامی برای دردهای‌شان باشد.

حجت الاسلام شیخ محمد مداح همان جوان طلبه‌ پر شور و تلاش‌گری است که او را با روحیه بسیار بالا و قوی می‌شناسند، شاید اولین بار که برای اهل قم شناخته شد، تصویری دردناک از گریه‌هایش گوشه حیاط بیمارستان بود، وقتی خبر درگذشت همسر باردار خود را می‌شنود، در حالی که در طول این مدت، با توکل به خدا و طلب صبر و شفای همسر و فرزندش در کنار دیگر مجاهدان این سنگر بی‌هیچ چشمداشتی به خدمت می‌پرداخت.

این طلبه جوان و جهادگر همچنان با گذشت چندین روز از آن حادثه تلخ، بغضی در گلو دارد و باز پای به پای دیگز طلاب، به بیماران خدمت می‌کند شاید بتواند این داغ را فراموش کند.

حجت الاسلام مداح در این باره به خبرنگار ما اظهار کرد: همسرم یک هفته‌ای می‌شد که در بخش آی سی یو همان مرکز درمانی که افتخار به خدمت داشتم بستری بود و من در آن دوران با خدمتی که به بیماران می‌کردم روحیه می‌گرفتم.

این طلبه جوان بیان کرد: من مردم قم را دوست دارم و اگر چه در این شهر غریب هستم، اما دل‌خوشی من زندگی در جوار بارگاه حضرت معصومه(س) است.

وی می‌گوید: قصد داشتیم پس از تولد نام یکی از فرزندانم را محسن بگذاریم، اما نشد؛ باز هم به خدا توکل می‌کنیم و از او کمک می‌طلبیم تا این روزها نیز سپری شود، من قبلا نیز دو فرزند دو قلو داشتم که قبل از تولد فوت کرده بودند و باز این داغ با فوت همسر و دو فرزند دیگرم تکرار شد.

حجت الاسلام مداح بیان می‌کند: جهاد در هر میدانی که در راه خدا باشد، جهاد است و خداوند اجر و پاداش آن را در نظر می‌گیرد و من امیدوارم این تلاش‌هایم باقی‌الصالحاتی برای همسرم در روز قیامت باشد.

وی گفت: بعد از نماز مغرب بود که به من اطلاع دادند، همسرم فوت کرده است، من خواستم روحیه دوستانم که این گونه تلاش می‌کنند به هم نریزد و بیماران نیز متوجه نشوند تا مبادا ناراحت شوند، به همین دلیل به گوشه‌ای خلوت رفتم و گریه کردم.

این طلبه جوان عنوان کرد: خیلی تلاش کردم آرام باشم و جلوی طلاب دیگر اشک نریزم و کسی را نگران نکنم، امروز هم دلم می‌خواهد با همین خدمتی که در پیش گرفته‌ام و با عنایتی که خدا به من دارد، داغ سنگین را تحمل کنم.

وی خاطرنشان کرد: همه کادر پزشکی و درمانی و پرستاران در این روزها و شبهای سخت، جهادگر هستند،من درخواست دارم تلاش این کادر درمانی و همان طلاب جهادی واقعا اطلاع رسانی شود شاید مردم ندادند چه زحماتی در این بیمارستان‌ها و در چه شرایطی متحمل می‌شوند.

حجت الاسلام مداح بیان کرد: این‌ها آزمون الهی است و می‌گذرد، از خدا می‌خواهیم در این آزمون ما را سربلند کند و به ما توان ایستادگی و شکیبایی بدهد تابا روحیه جهادی ادامه دهیم، امیدوارم روح خانم ام و فرزندان‌مان با اهل‌بیت(ع) محشور باشند و خداوند نیز عنایتی به ما داشته باشد.

در این روزها طلاب زیادی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی قم مشغول به خدمت هستند و همچون طلبه جوان تبریزی، با اخلاص و با همه وجود در جهت بهبودی حال بیماران قدم برمی‌دارند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدهادی شفیعی مسئول کمیته اعزام به بیمارستان ستاد حوزوی بحران در این باره می‌گوید: در حال حاضر بیش از 560 نفر از طلاب در دو شیفت مشغول به خدمت به بیماران کرونایی هستند که در این میان 300 نفر به طور دائم فعالیت دارند.

وی در خصوص این خدمات طلاب جهادی بیان کرد: خدمت به بیماران به عنوان همراه، تامین مواد غذایی در قالب طرح تحفه درویش و جمع‌آوری کمک‌های مردمی در تامین لوازم بهداشتی و توزیع آن از جمله خدمات این طلاب است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه