English

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم خبرداد؛

بررسی وضعیت ۴۲ هزار نفر به صورت تلفنی

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مراقبان سلامت تاکنون وضعیت ۴۲ هزار تن از مردم استان قم را به صورت تلفنی مورد بررسی قرار داده‌اند.

بررسی وضعیت 42 هزار نفر به صورت تلفنی

به گزارش خبرگزاری موج قم، سیامک محبی با اشاره به وضعیت کرونا در قم، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۸۱ هزار تن از شهروندان قمی در سامانه خوداظهاری سلامت ثبت نام کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم مطرح کرد: از میان جمعیت غربالگری شده ۱۹ هزار و ۸۰۱ تن نیازمند پیگیری و چهار هزار و ۹۰۴ تن نیازمند پیگیری فوری بوده‌اند که این آمار نشان می‌دهد، وضعیت سلامت مردم باید با سرعت بیشتری بررسی شود.

وی بیان کرد: نسبت افراد بدون مشکل نسبت به جمعیت کل غربالگری شده ۲۰ تا ۴۰ درصد است و نسبت جمعیتی که نیازمند مراقبت در منزل هستند نیز ۴۰ تا ۶۰ درصد جمعیت کل است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: ۶۶ درصد از جمعیتی که نیازمند پیگیری فوری بوده را تاکنون پیگیری کرده و وضعیت ۵۰ درصد آن‌هایی که نیاز به پیگیری غیرفوری داشته‌اند را دنبال کرده‌ایم.

محبی تصریح کرد: در استان قم ۹ مرکز و پایگاه بهداشت را فعال کرده‌ایم و هزار و ۱۰۰ تن به مراکز سلامت مراجعه کردند که از میان آن‌ها نزدیک به ۳۰۰ تن به بیمارستان‌ها ارجاع داده شدند.  

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه