English

کاهش ورودی پرونده‌ها و حبس زدایی در رأس اولویت کار دستگاه قضا

دادستان جدید کرمانشاه با تأکید بر لزوم رسیدگی به پرونده‌های معوق و رسوب شده در دادسرا، گفت: کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها نیز در اولویت کاری دادستانی کرمانشاه خواهد بود.

کاهش ورودی پرونده‌ها و حبس زدایی در رأس اولویت کار دستگاه قضا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، شهرام کرمی، دادستان جدید عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از برخورد صریح، قاطع و سریع با مخلین نظم و امنیت در کرمانشاه خبر داد و ابراز داشت: تلاش می‌شود با کمک نهاد‌های سازشی بتوانیم برنامه‌های پیشگیرانه‌ای را درزمینهٔ کاهش پرونده‌های ورودی به دادسرای کرمانشاه اجرا کنیم.

دادستان کرمانشاه با تأکید بر لزوم رسیدگی به پرونده‌های معوق و رسوب شده در دادسرای کرمانشاه، گفت: این مسئله به یکی از دغدغه‌های مسئولان دستگاه قضا در کشور تبدیل‌شده که باید برای حل آن تسریعی در رسیدگی به پرونده‌ها داشته باشیم.

کرمی افزود: مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضائیه همواره به "حبس زدایی" تأکیددارند، لذا ما نیز در دادسرای استان باید این ذهنیت را ایجاد کنیم که مجازات وظیفه دادسرا نیست، بلکه وظیفه دادگاه است.

دادستان کرمانشاه خط قرمز دادسرای کرمانشاه را برخورد صریح، قاطع و سریع با مخلین نظم و امنیت عمومی در ابعاد مختلف اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و... اعلام کرد و گفت: در راه مبارزه با مخلین امنیت دادسرا تنها نیست و از همکاری و همراهی ضابطین دستگاه قضایی استفاده خواهیم کرد.

او گفت: هرچند تعامل خوبی با ضابطین دستگاه قضایی خواهیم داشت، اما استقلال دستگاه قضا را اولویت خود می‌دانیم و این اصل را در صدور رأی، تعیین و صدور مجازات حفظ می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    ظاهرا قراره آمار سرقت های خانگی و تجاوز به عنف بره بالا

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه