English

سید محمد رقیب در گفتگوی اختصاصی با موج خبر داد:

راه اندازی کلکسیون گیاهان گرمسیری در باغ گلها اصفهان

مدیر مجموعه آموزشی ، تفریحی باغ گل ها اصفهان از راه اندازی کلکسیون گیاهان گرمسیری در باغ گلها اصفهان خبر داد.

راه اندازی کلکسیون گیاهان گرمسیری در باغ گلها اصفهان

سید محمد رقیب در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، با اشاره به فعال بودن کلیه پرسنل با حفظ و رعایت موازین بهداشتی در نگهداری از فضای سبز و گلها و گیاهان باغ گل ها ۳۰۰ گونه گیاهان گرمسیری در گلخانه ای جدید در باغ گل ها اصفهان راه اندازی می شود.

وی با بیان اینکه امسال برای آماده سازی باغ برنامه ریزی و تلاش هایی انجام دادیم ، اذعان داشت: از ابتدای شروع کرونا از مسئول بهداشت منطقه دعوت ‌کردیم و برای کلیه عوامل مجموعه کلاس آموزشی به صورت عملی برگزار گردید و دمنوش خانه ها و کلیه مکان های باغ مرتبا ضدعفونی می شدندو برای بازدید کنندگان و پرسنل از دستگاه تب سنج استفاده می کردیم و دستکش و ماسک و تجهیزات ایمنی تهیه و در اختیار عوامل مجموعه قرار دادیم.

سید محمد رقیب ادمه داد: در همین راستا غرفه ای که مربوط به پرندگان بود از ابتدای اسفند ماه تعطیل شد که مشکلی برای بازدیدکنندگان ایجاد نشود

وی ادامه داد: با شیوع بیشتر کرونا و بلافاصله بعد از دستور استاندار اصفهان مبنی بر تعطیلی مجموعه های گردشگری مجموعه باغ گل ها هم از ۲۰ اسفند ماه تعطیل شد.

این کارشناس ارشد مهندسی کشاورزی اضافه کرد: علیرغم تعطیلی مجموعه ما چون با موجودات زنده سر و کار داریم و گلها و گیاهان  نیازمند نگهداری هستند کلیه پرسنل با حفظ موازین بهداشتی کلیه اقدامات نگهداری فضای سبز از جمله گل کاری و کاشت گل های خاص ، حرص درختان و کلیه اقدامات نگهداری فضای سبز را انجام می دهند.

وی خاطر نشان کرد: در گل کاری هایی که انجام می دهیم چون گل های مخصوص نوروز مثل لاله و سنبل فقط تا اواسط فروردین می مانند کشت نشدند ولی مابقی گیاهان دائمی وگل هایی که طول عمر بیشتری داشتند، کشت شد.

مدیر مجموعه آموزشی ، تفریحی باغ گل ها اصفهان در پایان اظهار امیدواری کرد وگفت: امیدوارم با تلاشی که همکارانم در زمینه تهیه و نگهداری گل ها وگیاهان این مجموعه می کنند و راه اندازی گلخانه گیاهان گرمسیری بتوانیم پس از بازگشایی مجدد مراکز گردشگری به مردم کمک کنیم تا بتوانند در یک محیط شاد و پر از گل کسالت به وجود آمده را رفع کنند.

شایان ذکر است؛ مجموعه فرهنگی آموزشی و تفریحی باغ گلها متعلق به سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان می باشد.

بازدید شهردار اصفهان از مجموعه باغ گل های اصفهان

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه