English

تاثیر کرونا بر تامین معیشت افراد روزمزد در هرمزگان

شیوع ویروس کرونا و درخواست دولت از مردم برای در خانه ماندن و دورکاری، باعث به چالش کشیده شدن افراد و مشاغل روزمزد در هرمزگان شده است.

تاثیر کرونا بر تامین معیشت افراد روزمزد در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، با جدی تر شدن مسئله کرونا ، دولت از طریق رسانه های مختلف از مردم درخواست می کند که در خانه هایشان بمانند. اما در خانه ماندن هرچه قدر برای افرادی که درآمدی ثابت و یا دولتی دارند قابلیت اجرایی داشته باشد، برای بسیاری از افراد که به صورت روزمزد امرار معاش می کنند و هیچگونه پشتوانه مالی ای ندارند اگر غیرممکن نباشد می توان گفت نزدیک به صفر است. برای نمونه حتی تلاش برای عدم حضور دستفروشان در پیاده رو حافظ بندرعباس نیز گرچه برای ساعاتی با موفقیت انجام شد اما شاهد بازگشت آنها پس از چندی به صورت پراکنده در محل بودیم.

یکی از دستفروشان بندرعباس اذعان داشت:«اگر در خانه بمانیم چه کسی شکم خانواده ی من را سیر می کند؟ من هم از مریض شدن می ترسم اما اگر در خانه بمانم چه کسی خرجی خواهد داد؟» مشکل اقتصادی یکی از اصلی ترین دلایلی است که باعث شده هنوز خیابان ها پر تردد باقی بمانند تا قرنطینه آنطور که باید صورت کاملی به خود نگیرد.

البته دستفروشان در این بین تنها نیستند. کودکان کار، نظافتچی های منازل، کارگران، رانندگان تاکسی و بسیاری دیگر نیز در خطر این آسیب قرار دارند. با کم تر شدن تردد ها و تعطیلی نیم بند بسیاری از کسب و کارها تا همین حد نیز در نزدیکی سال جدید ضربه مهلکی به این اقشار از جامعه ،که درآمد حاصله شان را روزانه بدست می آورده اند، وارد گردیده است. خانواده هایی که نه تنها در معرض خطر ابتلا به ویروس کرونا هستند بلکه خطر آسیب های اقتصادی بسیار جدی آنها را تهدید می کند. چون همانطور که از اظهارات سازمان بهداشت جهانی و مسئولین کشور به نظر می آید، این ویروس حداقل تا اواخر فروردین و یا اوایل اردیبهشت مهمان مملکت ما خواهد بود و اگر دولت برای این اقشار تمهیداتی نیاندیشد کمر بسیاری از این خانواده ها زیر مشکلات مالی خواهد شکست.

آیا این خبر مفید بود؟
خبرنگار:
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه