English

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد؛

مصرف خوراکی اتانول اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ندارد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: براساس مستندات علمی، مصرف خوراکی اتانول و یا غرغره اتانول در دهان هیچگونه اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ندارد و با خطر بروز مسمومیت ناشی از اتانول همراه است.

مصرف خوراکی اتانول اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ندارد

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد حسین مصدق معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی یزد بر اساس مشاهدات و اطلاعات به دست آمده از برخی بیمارستان‌ های کشور، مواردی از مسمومیت و فوت در اثر مصرف خوراکی و یا غرغره محلول‌های حاوی اتانول و در برخی موارد، مصرف خوراکی آن به اشتباه و با هدف پیشگیری از عفونت ویروس کرونا جدید گزارش شده است.

وی ادامه داد: براساس مستندات علمی، مصرف خوراکی اتانول و یا غرغره اتانول در دهان هیچگونه اثری در پیشگیری از عفونت کرونا ندارد و با خطر بروز مسمومیت ناشی از اتانول همراه است.

این مسئول با اشاره به میزان بالای جذب پوستی متانول و مسمومیت ناشی از آن افزود: الکل متیلیک یا همان متانول، ضمن اینکه دارای اثرضدمیکروبی بسیار ناچیزی در مقایسه با الکل اتیلیک (اتانول) است، به علت سم بالا، مصرف خوراکی آن با بروز مسمومیت های شدید،کوری و مرگ همراه است.

مصدق به شهروندان یزدی توصیه کرد که به هیچ وجه از متانول و یا الکل صنعتی که حاوی درصدهای مختلفی از اتانول به همراه متانول است برای ضدعفونی دست و پوست استفاده نکنند و چنانچه قصد دارند از فرآورده های ضدعفونی برپایه الکل استفاده کنند، تنها از محلول های آبی الکل اتیلیک (اتانول ) و یا فرآورده‌های استاندارد حاوی الکل اتیلیک (اتانول) با غلظت مناسب  ۶۲ تا ۷۰ درصد و بارعایت اصول توصیه شده، استفاده کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی