English

مردم قرنطینه شوند

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز از مردم و مسولین خواست تعطیلی مراکز خرید و اداری در دستور کار دولت قرار گیرد.

مردم قرنطینه شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز،  دکتر حسین کریم بعد ازظهر امروز در جلسه ای با حضور اصحاب رسانه با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور اظهار کرد: این امر، یک بحران سخت و سنگین است که تمام مسوولان علوم پزشکی از آموزش و پژوهش گرفته تا بهداشت و درمان و غذا و دارو را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی البرز با تمام توان پای کارآمده که البته در سراسر کشور به همین شکل بخش سلامت روزهای پرکاری دارد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان البرز با بیان اینکه وضعیت این استان به لحاظ مقابله و درمان کرونا بهتر از مناطق دیگر است ، گفت : اگر مردم الزامات بهداشتی را رعایت نکنند، روزهای سخت تری پیش رو خواهیم داشت.

وی با تاکید بر همکاری همه مردم برای مهار و پیشگیری از کرونا افزود:  البرز استانی متراکم  و نزدیک به تهران، مازندران و گیلان است، از طرفی به لحاظ کمبود تخت بیمارستانی نیز پس از استان سیستان و بلوچستان دومین جایگاه را در کشور داریم، اما این بحران سنگین شیوع کرونا را در البرز به شرایط پایدار رسانده ایم  که بیانگر همبستگی همگانی در البرز است.

 

کریم همچنین پیش بینی کرد که تهران در ۲ هفته آینده شرایط سخت تری داشته باشد و با توجه به همسایگی با البرز باید این موضوع با حساسیت بیشتری دنبال شود.

وی تاکید کرد: با این‌شرایط حتی الامکان ادارات تعطیل شود تا بتوانیم بار ویروسی استان البرز را با ضدعفونی کردن کل شهرهای استان  پایین بیاوریم، باید طی ۱۰ روز معابر شهر کرج  را از جمعیت خالی کرده و ضدعفونی کنیم، خانه ها نیز باید توسط خود مردم گندزدایی شود.

کریم در ادامه بیان داشت: محله ها باید به مقابله با کرونا بپردازند، الان این روش را شروع کرده ایم تا در هر محل مدیریت این جنگ با استفاده از ظرفیت های هر محله دنبال شود، راه اندازی پلیس محله در مورد کنترل رفت و آمدها در محله لازم است، جارچی ها در هر محله برای اطلاع رسانی باید در سطح خیابان ها راه بیفتند، محله ها باید گندزدایی شود.

وی با اشاره به عدم اهمیت میزان مصرف آب در شرایط فعلی اذعان داشت: در این شرایط سلامت مردم از همه چیز مهم تر است، در کشور چین  مردم در خانه ماندند و در کنار محافظت شخصی با عملیات ضدعفونی کردن نقاط بار ویروس را پایین آورند و اکنون به روند کاهشی ابتلا به کرونا ویروس رسیدند.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه