English

مردم قرنطینه را جدی بگیرند

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا همچنان فروشگاه ها شلوغ است و از مردم خواست قرنطینه خانگی را جدی بگیرند.

مردم قرنطینه را جدی بگیرند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با بیان اینکه طی دو تا سه هفته آینده شاهد افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا خواهیم بود، گفت: اگر مردم رعایت نکنند، سرعت انتشار این ویروس افزایش یافته و قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

سید حسن اینانلو عنوان کرد: بررسی وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان نشان می‌دهد، طی دو الی سه هفته آینده شاهد افزایش تعداد مبتلایان به این ویروس خواهیم بود.

وی ادامه داد: در حال حاضر  روزانه شاهد افزایش ۲۰ درصدی مبتلایان به کرونا در استان هستیم که این مساله باید جدی گرفته شود.

وی با اشاره به آمار مبتلایان به این ویروس در استان گفت: در حال حاضر ۴۵۰ فرد مشکوک به ابتلا به این بیماری در بیمارستان‌های استان بستری هستند.

وی توضیح داد: بخشی از مبتلایان به این ویروس که با مشکل حاد تنفسی مواجه هستند بستری می‌شوند و بیمارانی که حال عمومی مناسبی دارند روند درمان را در خانه ادامه می‌دهند.

وی اضافه کرد: طی چند روز گذشته شاهد افزایش شیوع این ویروس در برخی استان‌ها بوده‌ایم که این مساله باعث شده  مراکزدرمانی و بیمارستان‌های آنها با مشکل تامین تجهیزات، دارو و اقلام بهداشتی مواجه شوند.

این مسئول تاکید کرد: وضعیت شیوع ویروس کرونا در البرز از برخی استان‌ها بهتر است ولی اگر مردم رعایت نکنند، سرعت انتشار این ویروس افزایش یافته و قطعاً با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت اصل در خانه ماندن برای جلوگیری از شیوع این ویروس اظهار کرد: علی رغم توصیه‌ها و تاکیدات انجام شده هنوز هم شاهد شلوغی برخی فروشگاه‌ها و مراکز خرید استان و تردد مردم در این واحدها هستیم.

اینانلو اضافه کرد: درست است که ایامی مثل عید نوروز را پیش رو داریم ولی مردم نباید فراموش کنند اگر اصول بهداشتی را رعایت نکنند، عواقب بدی در انتظارشان خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی البرز با تاکید بر اینکه نباید کاری کنیم عیدمان به عزا تبدیل شود، گفت: درست است که این ویروس جان دو تا سه درصد مبتلایان را می‌گیرد ولی همه این فوتی‌ها افراد مسن و با بیماری زمینه‌ای نیستند.

وی افزود:کرونا ویروسی پیشرونده و غیرقابل پیش بینی است و کم نداشتیم افراد جوانی که قربانی آن شده و جان خود را از دست داده‌اند به همین دلیل از مردم درخواست می‌شود اهمیت اصل در خانه ماندن و رعایت اصول بهداشت فردی را برای جلوگیری از ابتلا به آن جدی بگیرند.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی