English

تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی استان کردستان تا پایان سالجاری

براساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا تمام مدارس مقاطع مختلف تحصیلی و دانشگاه‌های کشور از جمله استان کردستان تا پایان سال جاری تعطیل است.

تعطیلی مدارس و مراکز آموزش عالی استان کردستان تا پایان سالجاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، سعید نمکی بعد از ظهر امروز پنجشنبه در حاشیه ششمین جلسه ستاد ملی مدیریت و مقابله با ویروس کرونا با تشریح محورهای این جلسه از مردم خواست تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها را فرصتی برای مسافرت تلقی نکنند که این امر باعث گسترش شیوع ویروس کرونا در کشور شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه کرد: خواهش من از مردم این است که این تعطیلی را به معنی راه افتادن در جاده‌ها تلقی نکنند ضمن اینکه از برخی هموطنان گلایه داریم که در کمال بی خیالی از خط قرمزها عبور کرده و هم برای خود و هم برای سایر مردم، مشکلاتی ایجاد کرده‌اند.

مدارس استان کردستان از ابتدای اسفند با شیوع ویروس کرونا تعطیل شد و دانشگاه ها نیز در دو هفته گذشته تعطیل بوده اند با این حساب مدارس و دانشگاه ها عملا تا 15 فروردین سال آینده تعطیل خواهند بود.

وی از مردم خواست در منزل بمانند و یادآور شد: تشدید کنترل ایاب و ذهاب هم با کمک استاندارها و نیروی انتظامی و سازمان بسیج در کنار سایر همکاران ما انجام می‌شود و در ورودی و خروجی شهرها اگر به موارد مسافران مشکوک یا آلوده پی ببریم، قطعا آنها به قرنطینه برده و تا 14 روز در شرایط قرنطینه نگهداری می‌کنیم.

براساس گفته وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برگزاری کنکور کارشناسی ارشد و دکترا هم به تعویق افتاد و بعدا زمان آن اعلام می‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت اعلام کرد: تعداد مبتلایان قطعی به ویروس کرونا در کشور به 3 هزار و 513 نفر و فوت ناشی از آن به 107 نفر رسید و همچنین 739 نفر تاکنون بهبود یافته‌اند.

کیانوش جهانپور درباره آخرین آمار ابتلا و فوت ناشی از ویروس کرونا در کشور تا ظهر پنجشنبه اضافه کرد: از روز گذشته تاکنون 591 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در کشور ثبت شده و مجموع مبتلایان قطعی بیماری کووید- 19تا امروز به 3 هزار و 513 نفر رسیده است.

وی ادامه داد: از روز گذشته تاکنون 15 نفر به علت ویروس کرونا فوت کرده‌اند و مجموع فوتی‌ها تا امروز به 107 نفر رسیده است و همچنین ۷۳۹ نفر از مبتلایان به این ویروس تاکنون بهبود یافته‌اند.

جهانپور ادامه داد: تعداد آزمایشگاه‌های مورد تایید امروز به 25 مورد رسید و تا هفته آینده بر اساس نیاز به 40  آزمایشگاه خواهیم رسید.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت گفت: افراد باید در خانه‌ها و شهرهای خود بمانند، زیرا می‌توانیم تاثیر مثبت این کار را تا هفته آینده در روند کاهش موارد ابتلا به ویروس کرونا مشاهده کنیم.

براساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی کردستان، تاکنون 22 بیمار مبتلای قطعی به ویروس کرونا در استان شناسایی شده‌اند که شهرستان سقز با 12 بیمار بالاترین آمار را دارد، سنندج دو نفر، بانه چهار نفر، قروه، دهگلان و مریوان نیز هر کدام یک بیمار مثبت کرونایی دارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه