English

مدیرکل زندان ها واقدامات تامینی کردستان خبر داد:

اجرایی شدن نظام نیمه آزادی( پابند الکترونیکی) در استان کردستان

مدیرکل زندان‌های استان کردستان از اجرای طرح حبس الکترونیکی یا «پابند الکترونیکی» برای کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان خبر داد.

اجرایی شدن نظام نیمه آزادی( پابند الکترونیکی) در استان کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، مراد فتحی ظهر امروز با اعلام این خبر در سنندج اظهار داشت: براساس دستورالعمل ساماندهی و کاهش جمعیت کیفری ریاست قوه قضائیه و قانون مجازات اسلامی و آیین دادرسی کیفری و با حمایت‌های رئیس کل دادگستری استان شاهد اجرایی شدن نظام نیمه آزادی با استفاده از پابند الکترونیکی در استان هستیم.

مدیرکل زندان ها واقدامات تامینی کردستان افزود: خوشبختانه با  همکاری سازمان زندان‌ها و مساعدت‌های مسوولان قضائی استان، در مرحله اول این طرح، تعدادی پابند الکترونیکی در اختیار زندان‌های استان قرار داده شده است که امیدواریم در آینده با رایزنی در این خصوص از طریق مراجع قضائی بتوانیم این تعداد را افزایش داده و تعداد بیشتری از زندانیان را از این طرح بهره‌مند نماییم. 

وی اجرای طرح حبس الکترونیکی یا همان «پابند الکترونیکی» را گامی اساسی در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها دانست و اظهار داشت: حبس الکترونیکی به نوعی از کنترل محکومان گفته می‌شود که در آن فرد، در یک محدوده مشخص در درون خانواده و جامعه نگهداری شده و با استفاده از سامانه‌های الکترونیکی هوشمند، حضور وی در محدوده از پیش تعیین‌شده کنترل می‌شود که این مهم منجر به کاهش آسیب‌های ناشی از حبس و جمعیت کیفری زندانیان خواهد شد.

این مقام مسئول «کاهش آسیب در جامعه» و بالاخص در میان خانواده‌های زندانیان را یکی دیگر از مهمترین مزایایی «پابند الکترونیکی» برشمرد و گفت: بر کسی پوشیده نیست که با ورود یک فرد به زندان آسیب‌های متعددی گریبانگیر وی و خانواده‌اش می شود که این آسیب‌ها به مرور زمان می‌تواند کل جامعه را نیز به خود دچار نماید. 

فتحی عنوان کرد: با اجرایی شدن حبس الکترونیکی، زندانی می‌تواند دوران محکومیت خود را در کنار خانواده‌اش سپری نماید که این موضوع جامعه را از بسیاری آسیب‌ها مصون خواهد کرد.

این عضو شورای قضائی استان با تاکید بر این موضوع که مجازات حبس، هزینه‌های متعددی را به دنبال خواهد داشت خاطرنشان کرد: صرفه نظر از مشکلات و آسیب‌هایی که ممکن است زندانی و خانواده وی در اثر مجازات حبس به آن دچار شوند، از سوی دیگر این نوع مجازات بار مالی فراوانی را به دولت تحمیل می‌نماید که اجرای طرح «پابند الکترونیکی» می‌تواند در کاهش هزینه‌های دولت نیز موثر واقع شود. 

فتحی با اشاره شرایط استفاده مددجویان از پابند الکترونیکی گفت: بر اساس آیین دادرسی کیفری، زندانیانی که دارای حبس‌های تعزیری درجه 5 الی 7 باشند در صورت واجد الشرایط بودن می‌توانند از نظام نیمه آزادی تحت سامانه‌های الکترونیکی یا همان طرح «پابند الکترونیکی» بهره‌مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه