English

پاسخ آیت الله شبیری زنجانی در خصوص کفن و دفن قربانیان کرونایی

آیت الله شبیری زنجانی به استفتاء در خصوص شیوه کفن و دفن افراد فوت شده بر اثر بیماری کرونا پاسخ داد.

پاسخ آیت الله شبیری زنجانی در خصوص کفن و دفن قربانیان کرونایی

به گزارش خبرگزاری موج قم، آیت الله شبیری زنجانی در پاسخ به این استفتاء که "شنیده شده که جنازه قربانیان کرونا غسل داده  نمی شود، چون می گویند ورود آب غسل در فاضلاب موجب گسترش بیماری می شود و خطر سرایت به غسل دهندگان نیز وجود دارد. همچنین برای جلوگیری از سرایت بیماری، اجازه تیمم بدون دستکش هم داده نمی شود. حکم شرعی متدینین در این وضعیت چیست؟"، اعلام کرد: تجهیز کامل میت شرعاً لازم است و فقط به مقدار اضطرار می توان از آن اغماض کرد.

ادامه پاسخ آیت الله شبیری زنجانی چنین است:" در صورت لزوم، فاضلاب جداگانه ای برای شستشو تعبیه شود، در صورتی نیز که با فریز کردن یا سایر تمهیدات، امکان تجهیز کامل - هرچند با تأخیر- وجود داشته باشد باید چنین شود. همچنین غسل ترتیبی بر غسل ارتماسی مقدم است و در هر صورت در غسل، لازم نیست دست کشیده شود. 

در این پاسخ همچنین آمده است: در فرض عدم امکان غسل، چنانچه امکان تیمم دادنِ بی خطر میت -هر چند با رعایت بیشتر اصول بهداشتی- وجود ندارد، هم میت را با دستکش تیمم دهند و هم اگر مقدور است با استفاده از دست های خود میت این کار را انجام دهند. به هر حال تجهیز کامل میت شرعاً لازم است و فقط به مقدار اضطرار می توان از آن اغماض کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه