English

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان خبر داد:

رتبه اول استان اصفهان در تولید نهال شناسنامه دار/ تولید بیش از ۵ میلیون اصله نهال استاندارد

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان از رتبه اولی استان اصفهان درتولید نهال شناسنامه دار و تولید بیش از 5 میلیون اصله نهال استاندارد در این استان خبر داد.

رتبه اول استان اصفهان در تولید نهال شناسنامه دار/ تولید بیش از 5 میلیون اصله نهال استاندارد

به گزارش خبرگزاری موج اصفهان، احمد رضا رئیس زاده با اشاره به کسب استان در رتبه اولی تولید نهال شناسنامه دار در کشور بیان کرد: در چهار واحد دانش بنیان استان اصفهان بیش از 700هزار انواع پایه های رویشی و نهال گل محمدی کشت بافتی از ارقام برتر، از طریق کشت بافت تولید می شود.

وی اظهار داشت: به منظور افزایش کیفیت نهال حدود 100 هزار از این پایه ها بین نهالستان های توانمنداستان توزیع شده و بقیه نیز به سایر استان ها در حال ارسال است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: 5 میلیون اصله نهال استاندارد انواع نهال درختان میوه(از انواع دانه دار ،هسته دار و نیمه گرمسیری) به صورت شناسه دار و با نظارت کمیته فنی نهال استان در 35 نهالستان و مرکز کشت بافتی استان تولید و در حال توزیع است.

وی اضافه کرد: استان اصفهان با تولید پیوندک گواهی شده از انواع درختان هسته دار و دانه دار به تعداد دو نیم میلیون چشمه پیوند، رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

رئیس زاده گفت: همچنین امسال بیش از 60 هزار اصله نهال گواهی شده از حدود 30 رقم برتر در شرکت کشاورزی فجر اصفهان تولید و در حال عرضه است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه