English

گازگرفتگی ۱۵ نفر در البرز

مرکز فوریت‌های پزشکی استان البرز گفت: در هفته گذشته 15 مورد اورژانسی از مسمومیت با گاز منواکسید کربن درمان شدند.

گازگرفتگی 15 نفر در البرز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، مهرداد بابایی گفت:طی این مدت کارشناسان فوریت‌های پزشکی البرز برای انجام ۱۰ ماموریت با فوریت گاز گرفتگی اعزام شدند و به ۱۵ نفر با مشکل مسمومیت با منواکسید کربن خدمات درمان ارائه دادند.

وی ادامه داد: ۱۲ نفر ضمن دریافت خدمات درمانی پیش بیمارستانی به مراکز درمانی منتقل شدند و سه  نفر از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

همچنین در هفته‌ای که گذشت کارشناسان پرستاری واحد ارتباطات و تریاژ تلفنی مرکز اورژانس البرز به بیش از ۹هزار و ۹۰۰ تماس تلفنی پاسخگو بودند.

بابایی خاطرنشان کرد: در همین مدت تکنسین‌های اورژانس برای انجام ۳ هزار و ۴۵ ماموریت اعزام شدند.

به گفته وی، در جریان انجام این تعداد ماموریت،۲۸۹ مورد امدادرسانی به حوادث ترافیکی و ۲ هزار و۷۵۴ ماموریت نیز به منظور درمان و انتقال بیماران و مصدومان حوادث غیرترافیکی صورت گرفت.

این مسوول،‌تعداد بیماران اعزامی به مراکز درمانی توسط آمبولانس‌های اورژانس را یک هزار و ۱۵۰ نفر اعلام کرد و اظهارداشت: هزار و۳۴۶نفر از خدمات درمان سرپایی برخوردار شدند.

وی بیان داشت: اورژانس هوایی البرز در هفته گذشته طی ۲ عملیات ۲ خانم باردار را از شهرستان طالقان به مراکز درمانی کرج انتقال داده و در عملیات جستجوی کوهنوردان گرفتار در بهمن در منطقه واریان،، در انتقال تیم جستجو مشارکت داشت.

وی یاد آورشد: بد دنبال اعلام رسمی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بر ورود ویروس کورونا به کشور و ابتلای چند تن از هموطنان ، در دانشگاه علوم پزشکی البرز ، قرارگاه پدافند زیستی مقابله با کرونا تشکیل شده و مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی البرز نیز بعنوان دبیرخانه قرارگاه در آماده باش کامل به سرمی برد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه