English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:

کرمانشاه پایلوت تشخیص کرونا در غرب و شمال غرب کشور

محمودرضا مرادی در شورای پدافند غیرعامل کرمانشاه گفت: به‌زودی کرمانشاه مرکز تست کرونا در غرب و شمال غرب کشور می‌شود و قرار است به‌زودی کیت تشخیصی را در اختیار ما قرار دهند.

کرمانشاه پایلوت تشخیص کرونا در غرب و شمال غرب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه در خصوص آخرین وضعیت شیوع بیماری کرونا در کرمانشاه ابراز داشت: اقدامات مقابله‌ای با بیماری کرونا زودتر از استان‌های دیگر آغازشده و از ابتدای بهمن‌ماه 750 نفر با علائم تنفسی تست شدند که تاکنون هیچ مورد مثبتی از کرونا در استان گزارش نشده‌ است و نتیجه تست پنج نفر دیگر نیز به‌زودی مشخص خواهد شد.

مرادی با تأکید بر اینکه امکان ورود بیماری کرونا به کرمانشاه نیز وجود دارد، خاطرنشان ساخت: راستا اقدامات آموزشی و بهداشتی مقابله‌ای از ابتدای بهمن شروع‌شده و از طریق فضای مجازی به بیش از 540 هزار نفر و از طریق ارسال پیامک به 200 هزار مخاطب اطلاع‌رسانی لازم انجام‌شده است.

وی تصریح کرد: بیمارستان تازه افتتاح‌شده سوختگی گلستان با 50 تخت و در صورت بروز بحران تا 150 تخت برای پوشش بیماران احتمالی تخلیه‌شده است، مزیت ویژه این بیمارستان امکان تک تخته بودن اتاق‌ها، وجود 12 تخت ICU، اتاق عمل مجهز، دسترسی به بیمارستان امام رضا (ع) به جهت استفاده از ظرفیت پزشکان و امکانات تخصصی و فوق تخصصی و مهم‌تر از همه مستقل بودن این بیمارستان برای جلوگیری از ترس و واهمه مردم، پزشکان و پرسنل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از استفاده 10 درصدی ظرفیت بیمارستان‌های شهرستان‌ها خبر داد و افزود: یک میلیارد تومان تجهیزات حفاظتی برای پرسنل دانشگاه علوم پزشکی خریداری‌شده است.

وی بهترین راه مقابله با کرونا را شست و شوی مکرر دست‌ها پس از تماس با سطوح مختلف دانست و گفت: ویروس کرونا تا چند روز روی سطوح زنده می‌ماند و امکان انتقال آن از طریق دست بسیار بیشتر از هوا است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه