English

البرز در رتبه ۴ کشوری در حوزه دانش بنیان

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز گفت: ۱۸۵ شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند و شرکت‌های فناور عضو پارک فناوری در البرز بیش از هزار و ۲۰۰ شغل دردوره‌ای پنج ساله ایجاد کرده اند.

البرز در رتبه 4 کشوری در حوزه دانش بنیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، عطاالله ربانی ظهر پنج شنبه در حاشیه برگزاری اولین رویداد کار آفرینی با موضوع بهبود وصول مطالبات (افزایش میزان مشارکت مشترکین خانگی و تجاری هوشمند سازی پرداخت‌های مشترکین ) در جمع خبرنگاران گفت: در حال حاضر در پارک علم و فناوری استان بیش از ۱۷۰ شرکت دانش بنیان و فناور پذیرفته شده است.

وی با تاکید بر اینکه ۱۸۵ شرکت دانش بنیان در استان فعال هستند، گفت: البرز رتبه چهارم کشوری در این حوزه را به خود اختصاص داده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به بازار کار شرکت‌های دانش بنیان ، گفت: برای مقابله با تحریم‌ها نیازمند خلق ایده هستیم که در صورت اجرا می‌توان امیدوار بود که از خروج ارز جلوگیری شود.

به گفته ربانی در این‌برهه زمانی که کشور با تحریم روبرو است توجه به شرکت‌های دانش بنیان می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند و امروز این رویداد کارآفرینی در نیل به این هدف و در نتیجه همکاری شرکت توزیع نیروی برق استان البرز و پارک علم و فناوری استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه افزایش توان شرکت‌های دانش بنیان داخل استان البرز مدنظر است، گفت: شرکت‌های فناور عضو پارک در دوره‌ای پنج ساله بیش از هزار و ۲۰۰ شغل در البرز ایجاد کرده اند، سالانه تعهد ایجاد بیش از ۲۵۰ تا ۳۰۰ شغل را داریم که بیش از این تأمین خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز در خصوص تأثیر ایده‌های فناور برای کشور، بیان کرد: مواردی مانند سیستم‌های اندازه گیری سدها که ارائه محصول در این زمینه بعد از تحریم مؤثر بوده و یا فناوری‌هایی در جهت تأمین محصولات و فرآورده‌هایی نهایی که به دلیل عدم تأمین ارز امکان واردات آن وجود نداشت اکنون در کشور تأمین شده است.

ربانی با این توضیح که خوشبختانه در البرز حمایت‌های خوبی از شرکت‌های دانش بنیان می‌شود، افزود: امید است به مرور شاهد همکاری بیشتر دیگر دستگاه‌های اجرایی در کشور در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور باشیم.

وی در مورد همکاری‌های معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان استان البرز ادامه داد: اکوسیستم این مجموعه در راستای کمک به تقویت این ظرفیت‌ها در البرز است و در این راستا بسیار کوشا عمل کرده اند.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز افزود: توسعه ساختارها در البرز با کمک معاونت علمی فناوری نهاد ریاست جمهوری در حال پیگیری است تا در قالب ساختارهای فناورانه مشتمل بر توسعه مراکز رشد، نوآوری و غیره شکل گیرد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه