English

نشست هم اندیشی حمایت از تولید مصالح ساختمانی سبز با رویکرد حفظ محیط زیست

اولین نشست هم اندیشی حمایت از تولید مصالح ساختمانی سبز با رویکرد حفظ محیط زیست با حضور مدیر شعب استان و مسئولین پارک علم و فناوری و اداره کل محیط زیست کردستان در سالن اجتماعات مدیریت برگزار شد.

نشست هم اندیشی حمایت از تولید مصالح ساختمانی سبز با رویکرد حفظ محیط زیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، جلال الدین سلیمی برگزاری اولین نشست حمایت از تولید مصالح ساختمانی سبز را گامی مهم در معرفی شرکتهای دانش بنیان حوزه بخش مسکن و کاهش هزینه های احداث مسکن عنوان کرد و گفت: حمایت از ایجاد ساختمانهای سبز با فناوریهای روز دنیا و بارویکرد حفاظت محیط زیست از اولویتهای بانک مسکن می باشد بطوریکه بیشترین سقف تسهیلات پرداختی در سیاستهای اعتباری بانک به ایجاد ساختمانهای مسکونی با فناوریهای نوین تخصیص داده شده است.

وی ضمن تشریح طرح بانکدار سبز مدیریت کردستان، هداف از برگزاری این نشست را کمک به ایجاد یک رویکرد جدید در بخش مسکن با عنوان تولید مصالح ساختمانی دانست و ابراز داشت: حمایت بانک مسکن از تولید مسکن با فناوریهای نوین بوده است و اکنون می خواهیم با برگزاری این نشست که در راستای طرح بانکدار سبز مدیریت برگزار می شود، رویکرد جدیدی را با عنوان حمایت از تولید و بکارگیری مصالح سبز در تولید مسکن به مدیران ارشد بانک پیشنهاد دهیم.

مدیر امور شعب بانک مسکن کردستان حمایت از تولید مصالح سبز را حمایت از محیط زیست عنوان کرد و افزود: مصالح سبز قابل تجزیه به صورت زیستی، تجدیدپذیر و قابل بازیافت می باشند بطوریکه هدف از تولید و بکارگیری این مصالح در ایجاد ساختمان های سبز، کاهش آسیب و آلاینده های زیست محیطی ، حفظو منابع انرژی و صیانت از طبیعت است.

وی هدف نهایی معماران ، طراحان، مهندسان و سازندگان ابنیه های مسکونی را ایجاد مکان یا ساختمانی که بتواند راه حل هایی برای اتلاف و کاهش مصرف انرژی بیان نمود و افزود: ایجاد ساختمان سبز می تواند تمامی ابعاد زندگی بشری را پوشش دهد و با توجه به بحران انرژی ، استفاده بهینه از انواع انرژی را در جهت ایجاد محیط زیستی پایدار و بدون آلاینده فراهم سازد.

در ادامه این نشست محمدی معاون پارک علم و فناوری استان نیز با تقدیر از نگاه ویژه بانک مسکن به حوزه شرکتهای دانش بنیان خصوصا در حوزه مسکن گفت:، توجه به پیشنهاد چنین رویکردی در بانک مسکن را موجب تقویت شرکتهای دانش بنیان و حمایت  از تولید مصالح ساختمانی سبز می شود و این تغییر دیدگاه و رویکرد بانک مسکن از بانکداری سنتی به بانکداری مدرن و سمتدهی تسهیلات به ایجاد ساختمانهای سبز قابل تقدیر است.

داوود امراه نژاد مدیر کلینیک کسب و کار نیز  برگزاری این نشست را موجب هم افزایی در مشارکت شرکتهای دانش بنیان در حوزه بانکداری و بخش مسکن عنوان کرد و گفت: بدون شک برگزاری چنین نشستهایی در شکل گیری یک ساختار منسجم فکری و بکارگیری آن بصورت عملیاتی می تواند در توسعه بنگاههای اقتصادی استان خصوصا در تولید محصولات بخش مسکن و بکارگیری این محصولات در ایجاد ساختمانهای سبز بسیار موثر و سازنده باشد.

در ادامه حشمتی معاون آموزش محیط زیست استان و نبی احسنی مشاور ارشد پارک علم و فناوری توضیحاتی را درخصوص نخاله های ساختمانی و میزان اثرگزاری مصالح ساختمانی سبز در صیانت از محیط زیست و کاهش آلودگی های زیست محیطی ارائه دادند.

گفتنی است در این نشست پیشنهاد برگزاری اولین استارتاپ حوزه مسکن در غرب کشور با همکاری نهادهای شرکت کننده و نیز تداوم برگزاری نشستهای کارشناسی با حضور کارشناسان بانک مسکن، پارک علم و فناوری و محیط زیست استان جهت تدوین دستورالعمل و بسته حمایتی برای کمک به تولید مصالح سبز در استان به تصویب شرکت کنندگان رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه