English

محمد رادمهر:

جا به جایی سه روستای در معرض سیل از توابع جاسک قطعی شد

فرماندار شهرستان جاسک گفت: جا به جایی روستا‌های لیره ای، پرکوه و بخشی از روستای سدیج از توابع جاسک به مکانی دیگر خبر داد.

جا به جایی سه روستای در معرض سیل از توابع جاسک قطعی شد

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، محمد رادمهر فرماندار شهرستان جاسک، از احداث ۴۰ واحد مسکونی با کمک خیران و بنیاد مسکن در روستای سیل زده سدیج خبر داد.

محمد رادمهر افزود: ۲۰ واحد مسکونی توسط یک خیر ساخته می‌شود و با امکانات کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد.

سه مدرسه جدید هم در مناطق سیل زده جاسک با کمک جمعی از خیران ساخته خواهد شد.

همچنین ۲۰ واحد مسکونی دیگر هم از سوی بنیاد مسکن احداث خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آب تمامی روستاه‌های سیل زده وصل شده است، افزود: البته مشکلاتی در شبکه آبرسانی وجود دارد که به زودی رفع می‌شود.

برق اکثر روستا‌ها نیز وصل شده است و تنها برق دو روستا که امکان جا به جایی آن‌ها وجود دارد، از طریق ژنراتور تامین می‌شود.

علاوه بر این؛ راه‌های روستایی مناطق سیل زده هم بازگشایی شده و تنها راه یک روستا به علت کوهستانی بودن مسدود است که تلاش برای بازگشایی این راه نیز ادامه دارد.

فرماندار شهرستان جاسک گفت: جا به جایی روستا‌های لیره ای، پرکوه و بخشی از روستای سدیج به مکانی دیگر قطعی شده است و موضوع جا به جایی روستا‌های دیگر هم که در معرض سیل قرار دارند، در دست بررسی و مطالعه است.

رادمهر ضمن اشاره به کمک رسانی به مناطق سیل زده با همکاری گروه‌های امدادی از جمله هلال احمر و گروه‌های جهادی، از ایجاد یک سد در در منطقه پرکوه خبر داد.

وی افزود: ساکنان تعدادی از روستا‌ها که به آنها اسکان اضطراری داده شده بودند، به خانه‌های خود بازگشته اند، اما تعدادی دیگر از ساکنان روستا‌ها از جمله روستای کروچ همچنان در چادر و در کمپ‌های اسکان موقت زندگی می‌کنند.

رادمهر ادامه داد: برای ترمیم سیل بند‌ها و احیای زمین‌های کشاورزی تخریب شده به ماشین آلات سنگین زیادی نیاز داریم.

رادمهر با اشاره به اینکه تعداد زیادی از قایق‌های صیادی در سیل اخیر به طور کامل تخریب و یا مفقود شده است، گفت: تعدادی از قایق‌های آسیب دیده صیادان با همکاری نیروی دریایی سپاه در حال تعمیر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه