English

عمده تخلفات انتخاباتی مربوط به تبلیغات زودهنگام است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد گفت: تخلفات انتخاباتی در استان یزد به دبیرخانه ستاد پیشگیری از وقوع جرم انتخابات رسید که این آمار مربوط به هفته قبل است و عمده تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام است.

عمده تخلفات انتخاباتی مربوط به تبلیغات زودهنگام است

به گزارش خبرگزاری موج یزد، محمد حسین رحیمی زاده معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم اداره کل دادگستری یزد گفت: مطابق قانون انتخابات، مجری و ناظر بر انتخابات مشخص است و در ذیل ماده ۶۷ قانون انتخابات وظیفه پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی به قوه قضاییه محول شده است.

وی بیان کرد: تاکنون روند مشکل سازی در زمینه انتخابات در استان وجود نداشت، البته از مراجع مختلف گزارش هایی اعلام و سعی شد، این موضوع  نیز مدیریت شود.

وی اظهارداشت: ۱۷  گزارش در زمینه تخلفات انتخاباتی در استان یزد به دبیرخانه ستاد پیشگیری از وقوع جرم انتخابات رسید، البته این آمار مربوطه به هفته قبل است و عمده تخلفات مربوط به تبلیغات زودهنگام است.

این مقام قضایی تصریح کرد: تلاش شد مواردی که در فضای مجازی و کانال های اجتماعی در مورد  تخلف انتخاباتی اتفاق می افتد در مرحله نخست تذکر داده شود، البته در مواردی به ویژه منشا آن خارج از استان یزد بود، مشاهد گردید که بعضا در نظرسنجی هایی سعی بر القای افراد بر شرکت نکردن در انتخابات بود که این موارد هم مدیریت و حذف شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری یزد تصریح کرد: جرایم در قانون مطرح شده  فرقی نمی کند که در فضای حقیقی یا فضای مجازی باشد و مواردی عمدتا در فضای مجازی رخ می دهد قبل از شروع تبلیغات رسمی انتخابات است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه