English

طایفه ای رای ندهیم

عضو هیئت مدیره کانون عالی شورای اسلامی کار کشور گفت :اگر با هم باشیم با توجه به این جمعیت جامعه کارگری، از ۲۹۰ نماینده مجلس ۲۰۰ نماینده می‌تواند منتخب این جامعه باشد.

طایفه ای رای ندهیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج البرز، علی اصلانی در مراسم گرامیداشت دهه فجر ویژه جامعه کار و تلاش البرز گفت: انتخابات امسال بسیار حساس است، فشارهای مختلفی به کشور وارد شده است بنابراین باید نماینده‌هایی را انتخاب کنیم که از جنس ما باشند و درد ما را بفهمند، نماینده‌ای که در ماه ۳۰ میلیون تومان حقوق می‌گیرد کارگری که یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان حقوق می‌گیرد را درک نمی‌کند.

وی در این مراسم با بیان اینکه امسال موضوع مهم انتخابات مجلس را در پیش رو داریم، گفت: بحث انتخابات مجلس شورای اسلامی برای ما کارگران و جامعه بازنشستگان بسیار مهم است، نزدیک به ۴۳ میلیون جزو جامعه کارگری و بازنشستگان هستند اما متأسفانه اتحاد خوبی میان ما وجود ندارد، اگر با هم باشیم با توجه به این جمعیت جامعه کارگری، از ۲۹۰ نماینده مجلس ۲۰۰ نماینده می‌تواند منتخب این جامعه باشد.

اصلانی افزود: ما اگر حقوق خوب، همسان سازی و امکانات درمانی خوب می‌خواهیم تنها راه انتخاب درست است، اگر به لیستی که تشکل‌های کارگری می‌رسند گوش کنیم و طایفه‌ای رأی ندهیم می‌توانیم ۱۰۰ تا ۱۵۰ نماینده از طرف تشکل‌های کارگری به مجلس شورای اسلامی بفرستیم و حتماً مشکل حقوق کارگران حل خواهد شد.

این عضو کانون عالی شورای اسلامی کار در ادامه با اشاره به کم شدن هزینه سبد کالا ی  خانوارهای ایرانی اظهار کرد: تا سال ۹۶ هزینه سبد کالا برای خانوارهای چهار نفره محاسبه می‌شد ولی به دلیل شرایط نامناسب اقتصادی، کاهش انگیزه جوانان برای ازدواج، کاهش آمارفرزندآوری، تحریم و تورم از سال گذشته هزینه سبدکالا برای سه و نیم نفر محاسبه می‌شود.

وی با اشاره به فرآیند تعیین حقوق و دستمزد جامعه کارگری برای سال آینده گفت: بعد از اینکه هزینه سبد خانوارهای کارگران در استان‌های مختلف محاسبه شد؛ میانگینی از مجموع این هزینه‌ها گرفته می‌شود و بعد از مطرح شدن در جلساتی که نماینده‌های کارفرمایان و شورای عالی کارگری حضور دارند؛ حقوق سال آینده کارگران اعلام می‌شود.

اصلانی با بیان اینکه جامعه کارگری ایران ۱۵میلیون عضو دارد اضافه کرد: متاسفانه طی ۴۰ سال گذشته حقوق کارگران متناسب با ماده ۴۱ قانون کار و بر اساس تورم رشد نداشته که همین امر معیشت آنها را دچار مشکل کرده است.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته طبق نظر کارشناسی نماینده‌های کارفرما، دولت و جامعه کارگری  هزینه زندگی سر به سر با در نظر گرفتن سبد سه و نیم نفره حدود سه میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شد ولی در نهایت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به عنوان حقوق کارگران به تصویب رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته هر کارگر ایرانی روزانه ۵۰ هزار و۵۰۰ تومان درآمد داشته است؛ گفت: با توجه به اینکه هزینه زندگی سربه سر سه میلیون و۷۵۰ هزار تومان برآورد شده بود، باید گفت با حقوق مصوب سال قبل یک کارگر فقط ۱۵روز می‌توانسته زندگی خود را به شکل عادی بچرخاند.

اصلانی توضیح داد: کارگران  علی رغم همه کمبودها طی چهل سال اخیر با آبرو و حیثیت زندگی کرده‌اند و همواره در کنار ولایت بوده و در تمامی صحنه‌ها حضور داشتند از این رو انتظار می‌رود دولت نگاه جدی تری به مسایل و مشکلات آنها داشته باشد و برای حل آنها با اهتمام ویژه‌ای گام بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی