English

رئیس مرکز بهداشت کرمانشاه در پاسخ به موج؛

موردی از کرونا تاکنون در کرمانشاه ثبت نشده است/ تب اولین علامت کرونا است

ابراهیم شکیبا با تأکید بر اینکه تاکنون موردی از بیماری کرونا در کرمانشاه مشاهده نشده است، گفت: تمامی مرزهای مشترک با کشور عراق در آماده‌باش کامل تردد مسافران و تست درمانی هستند.

موردی از کرونا تاکنون در کرمانشاه ثبت نشده است/ تب اولین علامت کرونا است

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، ضمن هشدار در خصوص علائم اولیه بیماری کرونا، ابراز داشت: تب اولین و بارزترین علامت وجود ویروس کرونا در بدن بیمار است و به همین دلیل دستگاه‌های تب‌سنج به‌تمامی مرزهای استان کرمانشاه و تست بر روی مسافران اعزام‌شده است.

وی وجود ناقل بیماری کرونا بدون نشان دادن علائم بیماری‌زا را در سرعت شیوع بیماری مؤثر دانست و گفت: واقع امر این است که این بیماری علی‌رغم اینکه ابعاد ناشناخته‌ای که دارد، اما قدرت انتشار و سرایت بالایی داشته و به همین دلیل توصیه اکید می‌شود که شهروندان به جهت پیشگیری از بیماری مکرراً دست‌ها خود را شستشو داده و از هرگونه تماس صورت، بوسیدن و حتی دست دادن با افرادی که سرماخورده‌اند و یا احتمال بیماری را می‌دهند، خودداری کنند.

 

سالمندان و بیماران قلبی بیشتر در معرض کرونا هستند

رئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه سالمندان، بیماران قلبی و عروقی، کلیوی را جزء بیشترین آمار مبتلایان و درخطر مرگ ناشی از کرونا عنوان کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد میزان مرگ‌ومیر این بیماری چندان بالا نیست، چراکه باوجود آلوده شدن چندین هزار نفر، تنها 130 نفر فوتی داشته است.

ابراهیم شکیبا با اشاره به انتشار سریع ویروس جدید کرونا در بسیاری کشورهای جهان، خاطرنشان ساخت: متأسفانه اخباری مبنی بر مشاهده مواردی از این بیماری در اقلیم کردستان کشور عراق گزارش‌شده که همین امر نشان می‌دهد ویروس کرونا پشت مرزهای غربی کشور رسیده و همه باید مراقب باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه