English

وحید افشار خبرداد:

آموزش رباتیک به کودکان در اردبیل

مدیر فرهنگسرای سوم خرداد سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اردبیل از برنامه ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزش رباتیک برای کودکان اردبیلی و آموزش علوم نوین خبر داد.

 آموزش رباتیک به کودکان در اردبیل

 به گزارش خبرگزاری موج اردبیل ،وحید افشار مدیر فرهنگسرای سوم خرداد شهرداری اردبیل از برنامه ریزی برای برگزاری کلاس‌های آموزش رباتیک برای کودکان در فرهنگسرای سوم خرداد شهرداری اردبیل خبر داد و افزود: توجه به مسائل آموزشی با مشارکت دیگر دستگاه‌های مرتبط از جمله دیگر دغدغه‌های فرهنگی شهرداری اردبیل است.

به گفته وی کودکان از استعدادهای فراوانی برخوردار بوده ولی به دلیل اقتضای سن و شاید نادیده گرفتن استعدادها توسط والدین و مربیان از علوم نوین و مورد علاقه خود به دور می‌مانند و در این میان لازم است که با ارائه آموزش‌های صحیح و فراهم آوردن شرایط در تحقق این مهم یاریگر باشیم.

این کارشناس حوزه آموزش و پژوهش با بیان اینکه بسیاری از مسائل در ذهن کودکان به صورت یک تصویر ساختگی اما واضح جرقه می‌خورد، افزود: آموزش رباتیک به کودکان به آنها کمک خواهد کرد تا به خوبی اقدام به ایده پردازی کنند. از طرفی تا دوران دانشگاه حتی ممکن است شخص هنوز تصمیم به انتخاب رشته مناسبی نتواند بگیرد. زیرا از دروسی که از دوران ابتدایی تا متوسطه  

افشار ادامه داد: زمانی از آموزش رباتیک برای کودکان صحبت می‌کنیم، در مرحله اول گسترش استعداد و خلاقیت کودکان هدف گذاری می‌شود؛ از آنجایی که کودکان در کنار آموزش رباتیک، با علوم پایه‌ای چون الکترونیک، مکانیک، فیزیک و ریاضی نیز به صورت گام به گام و عملی آشنا خواهند شد و باعث می‌شود در مدت کوتاهی کودک نگاه عمیق‌تری به نیازهای اطرافش داشته باشد.

وی تصریح کرد: اهمیت دادن والدین به آموزش رباتیک باعث می‌شود کودکان متوجه استعداد بی نهایت و شگرف خودشان شوند و در این صورت به سطحی از دانش، نبوغ، استعداد و خلاقیت دست خواهند یافت که می‌توانند با کمترین و ساده‌ترین چیزها تصویر و خواسته ذهنیشان را خلق کنند.

افشار ادامه داد: کودکان اگر ابزار و آموزش در اختیارشان قرار گیرد خیلی کارها در حد و اندازه خودشان حتی بیشتر از آن انجام خواهند داد. بدون شک دیگر نیازی به خرید اسباب بازی‌های پیش پا افتاده یا پیشرفته برای آنها نخواهید داشت. چرا که آنها خودشان در مدت کوتاهی خواهند توانست با کسب دانش رباتیک ، موجودات، ماشین‌ها و ربات‌های خلاقانه برای بازی‌های خود بسازند.

وی عنوان کرد: از عمده تکنولوژی‌هایی که به سرعت در حال رشد است، علم رباتیک است. با پیشرفت علم رباتیک در آینده‌ای نه چندان دور، ربات‌ها می‌توانند در کلیه امورات محاسباتی و فیزیکی به کمک انسان‌ها بیایند، همانگونه که امروزه در بسیاری از خطوط تولید انواع خودرو، دستگاه‌های برقی، قطعات الکترونیک، اعضای مصنوعی بدن و دیگر صنایع شاهد به کارگیری علم رباتیک هستیم.

افشار یادآور شد: پرورش حس همفکری و کار گروهی، پرورش قوه خلاقیت و اختراع، افزایش علاقه مندی به ریاضیات و الکترونیک، افزایش هدفمندی و کسب موفقیت در آینده از جمله اهداف توسعه برگزاری کلاس‌های آموزشی و علمی بوده که با استفاده از بستر و زیرساخت‌های موجود در فرهنگسرای سوم خرداد شهرداری اردبیل در تلاش برای پیاده سازی چنین آموزش‌هایی خواهیم بود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه