English

اجرای طرح ملی فهما در سطح ۵۷۵ کانون مساجد کردستان

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از اجرای طرح ملی فهما در سطح 575 کانون فرهنگی هنری مساجد استان خبر داد و گفت: در راستای اجرای این طرح 8 هزار نفر به عضویت زیست بوم مجازی بچه های مسجد درآمده اند.

اجرای طرح ملی فهما در سطح 575 کانون مساجد کردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کردستان، کامل گلباغی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان برگزار شد، اظهار کرد: 2 هزار و 96 مسجد در استان کردستان وجود دارد که 575 کانون فرهنگی هنری در سطح مساجد استان فعال است.

وی با بیان اینکه امکانات اماکن مذهبی استان کم است و شاید پاسخگوی انتظارات مردم نباشد، خاطرنشان کرد: سند تحول ستاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با هدف نجات بخشی فعالیت‌های دینی، فرهنگی و هنری در مساجد تدوین شد که در اردیبهشت 97 توسط وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی وقت ابلاغ شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان، هدف از تدوین این سند را تربیت نیروی جوان در مساجد به منظور توجه به جوانگرایی، توسعه فرهنگ اصیل در شهر و روستاها و مقابله با تهاجم فرهنگی و آسیب‌های اجتماعی عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی برای رسیدن به اهداف، ساماندهی و تجهیز کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، تولید محصولات فرهنگی از جمله کتاب، برگزاری جشنواره قلم، تهیه بانک اطلاعاتی به منظور تجمیع اطلاعات مساجد استان، پیوند آموزش خانواده و مدارس، از جمله وظایف کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان است.

گلباغی با اشاره به اینکه در روستاها فعالیت‌های کانون‌ها تحت نظر ائمه جمعه و جماعات در مساجد اداره می‌شود، بیان کرد: برای این فعالیت‌ها دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در استان‌ها تشکیل شده بود که اکنون این دبیرخانه به ستاد فهما (فرهنگ و هنر مساجد ایران) تغییر یافته و در قالب شورایی با مشارکت هشت ارگان تشکیل و فعالیت می‌کند که به ریاست نماینده ولی فقیه و با عضویت برخی ادارات فرهنگی در استان فعالیت می‌کند.

وی با بیان اینکه کانون‌های مساجد در 6 بخش تقسیم شده که شامل عبادی، تعلیم و تربیت، بهداشتی و زیست مومنانه، تمدن‌سازی و امت اسلامی باید تشکیل شود، اضافه کرد: سند تحول 20 موضوع دارد که برون سپاری کارهای مساجد را بدنبال دارد و بیشترین مخاطبان ما جوانان، خانواده‌ها و نخبگان هستند.

ثبت 575 کانون فرهنگی در سامانه بچه‌های مساجد

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان افزود: کانون‌های مساجد در روستاهای با بیش از یک‌هزار نفر جمعیت تشکیل می‌شود و باید کانون‌ها در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شوند و تاکنون با همکاری 28 رابط 575 کانون مساجد در این سامانه ثبت‌نام شده‌اند و هشت‌هزار عضو در این سامانه ثبت نام شده‌اند.

گلباغی با بیان اینکه براساس امتیاز کسب شده این کانون‌ها که بر مبنای فعالیت آنها کسب می ‌شود، پایتخت فرهنگی هنری مساجد کشور مشخص خواهد شد، تاکید کرد: تاکنون کانون‌های استان موفق به کسب 600 هزار امتیاز شدند.

وی 25 دی ماه را آخرین فرصت ثبت فعالیت های کانون های مساجد در زیست بوم بچه های مسجد اعلام کرد و خاطر نشان کرد: بعد از این زمان سامانه بسته و استان‌ها ارزیابی و پایتخت فهما در کشور معرفی می‌شود.

وی از برگزاری دوره آموزشی در تمامی شهرستان‌ها استان خبر داد و اضافه کرد: قریب به 500 نفز از مدیران مسئول کانون های مساجد استان در این کارگاه های آموزشی شرکت کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه