English

استاندار اصفهان:

امیرالمؤمنین مصداق نور السماوات و الارض است

استاندار اصفهان گفت: امیرالمؤمنین به عنوان حجت خدا مستلزم اطاعت است و مصداق نور السماوات و الارض است.

امیرالمؤمنین مصداق نور السماوات و الارض است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج اصفهان، عباس رضایی در آیین اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمؤمنین امام علی (ع) بیان کرد: معرفت به وجود امام علی (ع) را در بعد ظاهر و باطن می‌توان بررسی و تفسیر کرد.

وی گفت: امیرالمؤمنین علی (ع) به عنوان حجت خدا در ظاهر و مظهر ولایت مستلزم اطاعت است و و مصداق نور السماوات و الارض است.

مقام ارشد استان ادامه داد: همانطور که خداوند خود را در قرآن به انسان معرفی کرده است وجود امام علی (ع) را نیز در نهج البلاغه به انسان ها شناسانده است.

استاندار اصفهان گفت: امیر المومنین (ع) انسان را در کره خاکی مشتاق و عاشق می‌سازند که در سبک زندگی، کرامت، قناعت و محبت او را آراسته است و از حسادت، جنگ، غرور، خیانت، اسراف، فریب، و ناشکیبایی دور می کند.

وی اظهار کرد: سخن امیرالمومنین (ع) سرچشمه ای است که رسالت انسان را در عشق و پرستش نمی‌داند بلکه حقیقت و ماهیت انسان را در حقیقت و جلوه حق و عقل و محبت می‌داند.

عباس رضایی گفت: انسان مولود پیشرفت توسعه کنونی نیاز به تلفیق آرمان‌های اعلای بشری و دنیای مدرن دارد، این حاصل نمی‌گیرد مگر در ژرف‌اندیشی سخنان امیر که ارتباط انسان را در 4 دسته انسان با خدا، با خود، با انسان‌های دیگر و با طبیعت تشریح می‌کند.

وی بیان داشت: امام علی (ع) در نگاه مردم ایران نماد آزادی و آزادگی و شرافت و مردانگی است و ایرانیان از هر مذهب و آیینی که باشند علی(ع) را بزرگ می‌دانند و علی را یاور و مددکار نیازمندان و خصم ستمگران می‌دانند.

گفتنی است؛ اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امام علی(ع) با موضوع آشنایی عمیق تر با شخصیت والای علی بن ابیطالب امروز درسالن اهل البیت اصفهان برگزار شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه